دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1135905
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کتاب «فداییان اسلام»

حوزه/ انتشارات به‌نشر کتاب «یک روایت معتبر درباره فداییان اسلام» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, انتشارات به‌نشر کتاب «یک روایت معتبر درباره فداییان اسلام» را منتشر و روانه بازار کتاب کرد. این اثر در قالب مجموعه «یک روایت معتبر» نوشته شده است که با محور قراردادن تاریخ انقلاب اسلامی توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این جلد به قلم شهرام بزرگی به بیان تاریخ فداییان اسلام و نقش آن‌ها در تاریخ معاصر ایران می‌پردازد.

این کتاب به صورت مختصر با محتوایی برگرفته از اسناد موثق و تایید شده جهت شناخت با زمینه‌ها انگیزه‌ها، عوامل و چگونگی پیدایش و کارنامه سیاسی – مذهبی جمعیت فداییان اسلام به همراه تصاویر ناب و کمتر دیده شده از جلسات، اشخاص، اماکن و وقایع تاریخ معاصر چاپ و منتشر شده است. جمعیت فدائیان اسلام یکی از جمعیت‌های سیاسی- مذهبی مؤثر در تحولات معاصر ایران که در دهه۱۳۲۰ خورشیدی، به رهبری سیدمجتبی نواب صفوی است که فعالیت‌ها و مبارزات سیاسی آن‌ها در تحولات معاصر ایران و جریانات سیاسی و مبارزات ضد حکومتی و پیروزی انقلاب اسلامی اثر گذار بوده است.

انقلاب مشروطه، روی کارآمدن و سقوط پهلوی و مسئله ملی شدن صنعت نفت، بسترهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی (قبل و بعد از شهریور ۱۳۲۰) موثر در شکل‌گیری و رشد جمعیت فداییان اسلام، آشنایی با سید مجتبی میرلوحی (نواب صفوی)، اهداف پیدایش جمعیت فداییان اسلام، اعلام موجودیت جمعیت فداییان اسلام و مبارزات، فعالیت‌ها و عاقبت احمد کسروی و هم‌فکرانش و سرانجام جمعیت فداییان اسلام از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

شهرام بزرگی نویسنده متولد ۱۳۵۶ است و کتاب «جمشید مشایخی» و «یک روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق» از دیگر آثاری است که از او منتشر شده‌اند.

حسینیه ارشاد، چهار سرود انقلابی، شریف امامی و دولت آشتی ملی، حماسه ۶ بهمن مردم آمل، قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، کمیته مشترک ضد خرابکاری، مدرسه رفاه، مسجد هدایت، انقلاب سفید، بهاییت در دوره پهلوی، حزب توده، روابط ایران و مبارزات فلسطینی، دولت بختیار، شعرهای طنز ایام انقلاب، ماموریت هایزر در ایران، انفجار دفتر نخست وزیری، همه پرسی جمهوری اسلامی، شهید حقانی و شهید محلاتی و... عناوین کتاب‌هایی هستند که از مجموعه یک روایت معتبر منتشر شده‌اند.

کتاب «یک روایت معتبر درباره فداییان اسلام» در قطع رقعی، ۷۲ صفحه و شمارگان هزار نسخه منتشر شده و با قیمت ۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین افراد می‌توانند پیام درخواست کتاب را به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ پیامک کنند یا نسخه الکترونیک اثر را از اپلیکیشن کتابخوان به‌نشر و فرا کتاب تهیه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha