دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل

حوزه/ مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه ملی، میهنی و یک تکلیف اخلاقی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، مهدی فیضی امروز در جلسه شورای اداری اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین و حضور در صحنه است که با افزایش ارتباطات اجتماعی، هم افزایی بین بخشی، بهره مندی از دیپلماسی میدانی و حضور در برنامه های گفت‌وگومحور می توانیم عملکرد نظام در حوزه امنیت غذایی را به نحو مطلوبی بیان نماییم و اهمیت و نقش گسترده دامپزشکی را در تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی و ارتقاء شاخص های سلامت جامعه نشان دهیم.

وی با بیان اینکه این اقدام علاوه بر امیدآفرینی، اعتماد افزایی و ایجاد نشاط اجتماعی، حساسیت فعالیت های دامپزشکی را در جامعه بیش از پیش نمایان می سازد، افزود: باید از همه فرصت ها و تمامی ظرفیت ها برای جهاد تبیین بهره ببریم و این مقوله مهم را محور فعالیت ها و برنامه های کاری خود قرار دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه به پیش بینی مایه کوبی ۲ میلیون راس دام سبک و دویست هزار راس دام سنگین در فاز زمستانی (فاز دوم) طرح یکپارچه و سراسری واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سالجاری اشاره کرد و گفت: فاز دوم اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی، همانند اجرای فاز اول به صورت کاملا رایگان بوده و هیچ مبلغی در قبال آن دریافت نمی شود.

فیضی با بیان اینکه در فاز اول طرح یکپارچه و سراسری واکسیناسیون تب برفکی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس سبک و نزدیک به ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین مایه کوبی شد، جمع دام های مایه کوبی شده بر علیه بیماری های مختلف دامی از جمله بیماری های تب برفکی، آبله، شاربن، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز، لمپی اسکین، هاری و ..... از ابتدای سالجاری را بیش از ۹ میلیون و ۸۰۴ هزار رأس عنوان کرد.

وی در عین حال یادآور شد: رزمایش شهدای راه قدس در قالب اردوهای جهادی و با انجام خدمات رایگان تخصصی جهاد دامپزشکی از ابتدای دهه فجر در سطح استان در حال انجام است و با همکاری بسیج سازندگی سپاه به مدت ده روز برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha