شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اهدای پرچم «یالثارات‌الحسین» مسجد مقدس جمکران به شیخ زکزاکی

حوزه/ تولیت آستان مسجد مقدس جمکران در مراسمی پرچم «یا لثارات الحسین» این مکان مقدس را به شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه خانواده‌اش با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن بازدید از این مسجد با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر اجاق‌نژاد تولیت این مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور رهبر شیعیان نیجریه در مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: ان‌شاء الله خداوند به شما طول عمر دهد و سایه شما را مستدام بدارد تا مؤمنین از وجودتان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی برای کسانی که در دنیا با ظلم و استکبار جهانی مبارزه می‌کنند، حجت است، خطاب به رهبر شیعیان نیجریه گفت: شما در ایران علاقه‌مندان زیادی دارید و بسیاری از افراد مشتاق دیدار با شما هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه ملت‌های مستضعف دعاگوی شیخ زکزاکی هستند، بیان کرد: در ایامی که رهبر شیعیان نیجریه در گرفتاری بودند، اینجانب در جمهوری آذربایجان حضور داشتم و در آن ایام عده‌ای از روحانیون آذربایجان را نیز دستگیر و زندانی کردند؛ در ایام اربعین قرار بر این بود که طی مراسمی برای رفع گرفتاری شما و روحانیون دستگیر شده در آذربایجان دست به دعا برداریم که پلیس با این اجتماع مخالفت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق نژاد با اشاره به اینکه صبر شیخ زکزاکی را برای خانواده شهدای خود الگو می‌دانیم، بیان کرد: همواره در تاریخ درباره کسانی که در مبارزات خود برای حق از مال، جان و اولاد خود گذشتند خوانده بودیم و همه اینها را امروز در چهره امثال شیخ زکزاکی می‌بینیم.

در ادامه شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه طی سخنانی با تشکر از استقبال و میزبانی در جمکران، گفت: به من گفته بودند با شما در تهران دیدار کنم، اما خوشحالم که در این مکان مقدس و مبارک که حرم امام زمان(عج) است این دیدار انجام شد.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران یکی از پایگاه‌های مهم مرتبط با امام زمان(عج) است، گفت: ما تأثیرات دعاهای شما عزیزان را در نیجریه دیدیم و هنوز هم نیازمند دعاهای شما و زائران جمکران هستیم.

حجت‌الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این دیدار با بیان اینکه سالانه ۲۵ میلیون نفر به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان شاهد حضور ۳.۵ میلیون نفر از شیعیان در مسجد مقدس جمکران هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان ۵۰۰ مجموعه مردمی نسبت به برپایی ۲ هزار غرفه فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌کنند، افزود: هر سال در ایام نیمه شعبان نسبت به انتخاب مهدی‌یاور اقدام می‌شود.

در پایان این مراسم پرچم یالثارات الحسین مسجد مقدس جمکران به شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha