شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسن رشید العبایچی

حوزه/ حسن رشید العبایچی گفت: اگر شهدا نبودند نفس راحتی نمی‌کشیدیم و ما موظفیم از فرزندانشان مراقبت کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به همت معاونت مراقبت از خانواده شهدا و مجروحان، مراسمی در تجلیل از فرزندان ممتاز شهدا در عرصه تحصیلی در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد.

حسن رشید العبایچی مدیر حرم امام حسین (ع) گفت: امروز به احترام و یاد شهدای نیروهای امنیتی و کسانی که به فتوای دفاع کفایی لبیک گفته و بزرگترین قهرمانی‌ها را در مقابله با گروهک‌های جنایتکار داعش رقم زده‌اند در اینجا جمع شده‌ایم.

وی افزود: یکی از وظایف اساسی حرم و در ضمن چشم انداز و برنامه‌های آن، رسیدگی به خانواده شهدا و مجروحانی است که خود را در راه عراق، اسلام و مقدسات آن فدا کردند و ما بدون آنها نمی‌توانستیم نفس راحتی بکشیم چرا که عراق نزدیک به فروپاشی بود.

او تصریح کرد: این وظیفه شرعی و اخلاقی است که از فرزندان شهدا مراقبت کنیم و آنچه را که خود از آن برخورداریم در اختیار آنها بگذاریم، چرا که آنها سروران حال و آینده هستند.

وی ادامه داد: گرامیداشت ما در امروز به خاطر دو ویژگی می‌باشد؛ نخست اینکه است که آنها فرزندان شهدا هستند و دیگری اینکه در رشته تحصیلی خود ممتاز و برترند.

قابل ذکر است که حرم مطهر امام حسین (ع) با توجه به رهنمودهای حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان، معاونت رسیدگی به خانواده‌های شهدا و مجروحان را در جهت پیگیری امور آنها تأسیس کرده است که از این طریق خدمات شایسته‌ای را به آنها ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha