دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابخانه

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی توجه ویژه به مقوله فرهنگ بوده که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در آیینی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، فرماندار دشتستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، جمعی از مسئولین محلی و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، کلنگ ساخت کتابخانه عمومی روستاهای نظرآقا شهرستان دشتستان امروز به زمین زده شد.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این آیین، اظهار داشت: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی توجه ویژه به مقوله فرهنگ بوده و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به این مهم اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: تعداد کتابخانه‌های استان تا پیش از انقلاب تنها ۷ باب بود، اما اکنون که ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد، استان بوشهر دارای ۷۹ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است، این رشدی که به برکت انقلاب اتفاق افتاده قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و این مسئله نشان دهنده اهمیت انقلاب اسلامی به حوزه فرهنگ به ویژه کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، با بیان اینکه دولت سیزدهم تاکنون نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و گسترش عدالت فرهنگی داشته، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته حتی یک کتابخانه نیز در دشتستان کلنگ زده نشد، اما در یک سال گذشته تنها در شهرستان دشتستان چهار کتابخانه در روستاهای خلیفه، درودگاه، بُنداروز و هم اکنون در نظرآقا، کلنگ زنی شده است.

حیدر راهب با بیان اینکه زمین این کتابخانه توسط خانواده شهید بزرگوار «خدا نظر نامی نظری» اهدا شده است، یادآور شد: کتابخانه عمومی نظرآقا در زمینی به متراژ ۴۴۰ متر مربع و با زیربنای ۳۳۵ مترمربع احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتبار این پروژه در مجموع بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال است که نیمی از این اعتبار از محل تملک دارایی توسط فرمانداری دشتستان، بخشی از آن توسط نماینده مردم دشتستان در مجلس و بخش دیگر نیز توسط دهیاری و شورای روستا تأمین خواهد شد.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از خانواده این شهید به جهت اهدا زمین، اظهار کرد: باید برای کتاب و کتابخوانی هزینه کنیم که بتوانیم جوانانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روستاها و مناطق زیادی در شهرستان دشتستان وجود دارد که متقاضی کتابخانه هستند، اما به جهت اینکه جمعیت آنها زیر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است امکان احداث کتابخانه ندارند، بنابراین لازم است در این زمینه نیز تمهیداتی اندیشیده شود که این مناطق هم از وجود کتابخانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha