یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / برپایی کرسی تلاوت فاطمی در جشن عید مبعث حرم مطهر بانوی کرامت

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همگان سوار بر قطار انقلاب اسلامی هستیم و اگر ترمز این قطار را بکشیم، در بیابان ایستاده، گرفتار راهزنان خواهیم شد، گفت: شرکت نکردن در انتخابات به معنی کشیدن ترمز دستی قطار انقلاب است و این همان چیزی است که دشمنان ملت می خواهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی، در کرسی تلاوت فاطمی در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، بعثت را سرآغاز مناسبت های اسلامی دانست و در تبیین فرازهایی از آیه ۱۵ سوره شوری یادآور شد: خداوند متعال در این آیه ۱۰ نکته را خطاب به پیامبر اعظم(ص) به عنوان رسالت نبوی متذکر می شوند.

وی ضمن اشاره به فراز « فَلِذَلِکَ فَادْعُ»، دعوت و جهاد تبیین را نخستین رسالت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دانست و ابراز داشت: رسالت خواص و کسانی که عده‌ای آنها را قبول دارند، بسیار سنگین است؛ زیرا باید روشنگری و امید را به جای‌جای جامعه سرازیر کنند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تاکید بر اینکه انبیای الهی هیچ کدام مردم را به خود دعوت نکردند و همواره امت‌ها را به پرستش ذات اقدس الهی دعوت می‌نمودند، خاطرنشان کرد: عزیزانی که نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اید، اگر کسی از شما بهتر است، انصراف دهید و از او حمایت کنید؛ دروغ نگویید، مردم را نفریبید، آبرو نریزید، کار نکرده را گزارش ندهید و از شایعه پراکنی‌ها پرهیز کنید؛ بر اساس روایات اسلامی اگر کسی بداند بهتر از او وجود دارد و مسئولیتی را بپذیرد خیانت نموده است.

وی با اشاره به آیه «وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ»، استقامت و پایداری را یکی دیگر از رسالت‌های نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله دانست و با تأکید بر اینکه دفاع از حق استقامت می‌خواهد، ابراز داشت: استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، همواره به دنبال استعمار ملت‌ها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی ضمن تأکید به مطالعه کتاب‌های «خاطرات دو سفیر» مربوط به خاطرات سفرای انگلیس و آمریکا در تهران، «ظهور و سقوط سلطنت پهلوی» نوشته حسین فردوست و «ماموریت تهران» نوشته ژنرال هایزر، بر اهمیت مطالعه تاریخ قاجار و پهلوی و خیانت‌ها و بی عرضگی شاهان تصریح نمود.

وی ضمن اشاره به برخی از اقدامات خائنانه شاهان قاجار و پهلوی، اظهار داشت: در جنگ جهانی اول با وجود اعلان بی‌طرفی احمد شاه قاجار، سه کشور وارد ایران شده، آذوقه‌ها را به سرقت بردند و از ۲۰ میلیون جمعیت ایران ۸ میلیون نفر از قحطی مردند. در این سال‌ها عده‌ای از مردم نه تنها سگ، گربه و موش، بلکه کودکان را سرقت می‌کردند و می‌خوردند که داتاهو جهانگرد غربی در خاطراتی آن دوران را به تصویر کشیده است.

استاد حوزه و دانشگاه به اعلان بی‌طرفی رژیم پهلوی در جنگ جهانی دوم نیز اشاره نمود و با بیان اینکه متفقین هیچ توجه و اهمیتی به این اعلان پهلوی نداشتند و بدون اجازه دولتمردان ایرانی وارد کشور شده از امکانات نظامی آن استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی سفیر آمریکا و انگلیس در این مملکت، وزیر و شاه عوض می‌کردند و امروز در پیام‌هایی مکرر از ایران می‌خواهند تا مانع زدن کشتی‌های آمریکایی توسط جبهه مقاومت شود. این اقتدار از برکات نظام اسلامی و در سایه سار استقامت و پایداری ملت است.

وی «وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ» و گوش ندادن به خواسته‌های نفسانی را از دیگر رسالت‌های نبوی برشمرد و اذعان داشت: استکبار جهانی هیچگاه به آنچه دارد و امتیازاتی که ما به او بدهیم اکتفا نمی‌کند و هیچگاه ایران مقتدر و منسجم را بر نمی‌تابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی ضمن اشاره به آمارهای بین الملل در ارزیابی عملکرد کشورها، با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب در بسیاری از عرصه‌ها، در میان کشورهای جهان رتبه‌های بین ۵۰ تا ۸۰ را کسب نموده بود، خاطرنشان کرد: امروز به اعتراف آمارهای بین المللی ایران اسلامی در عرصه های دانشی جهش فوق العاده‌ای داشته است؛ در حوزه دانش نانو در رتبه دوم، در حوزه پهپاد در رتبه سوم و در عرصه موشک رتبه دهم را به خود اختصاص داده است؛ در روزهای اخیر شاهد اقتدار فضایی کشور در پرتاب ماهواره و در مدار قراردادن آن هستیم.

وی تصریح کرد: قطار انقلاب اسلامی علی رغم تمام فراز و نشیب‌ها، در سایه‌سار رهبری مقتدرانه و حکیمانه ولی فقیه از اول تا به امروز هیچگاه متوقف نشده است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت «وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ» و «وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ» را از رسالت‌های دیگر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در بیان قرآن دانست و ابراز داشت: قرآن کریم نقشه راه پیامبر بوده، برای اجرای عدالت مبعوث شدند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سالروز وفات حضرت ابوطالب و حمایت ایشان از رسالت نبوی اشاره نمود و اذعان داشت: همگان سوار بر قطار انقلاب اسلامی هستیم و اگر ترمز دستی قطار را بکشیم، در بیابان خواهیم ایستاد و گرفتار راهزنان خواهیم شد؛ شرکت نکردن در انتخابات به معنی کشیدن ترمز دستی قطار انقلاب است. امروز دشمن شدیدا به دنبال کاهش مشارکت ملت پای صندوق های رای است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با بیان اینکه برخی از خواص مردم را به سخره گرفته، با اینکه در سالیانی نه چندان دور در اریکه قدرت بودند، مردم را به رای ندادن دعوت می‌کنند، اظهار داشت: از خدا بترسید، کرسی دولت اعم از ریاست جمهوری و وزارت هشت سال در اختیارتان بود؛ کسانی که با سخن‌هایشان مردم را مایوس می‌کنند، بدانند گناهشان مضاعف است؛ از خدا و خون شهدا بترسید و از رزمندگان و فرزندان و مادران شهدا خجالت بکشید، بی‌حیایی خوب نیست، انصاف داشته باشید، زمانی که شما در این کشور در اریکه قدرت بودید، این حرف ها را می زدید؟.

وی تصریح کرد: کسانی که در فضای مجازی به اشکال مختلف مردم را مأیوس می‌کنید عملکرد خود را ببینید و خون به دل مردم ایران نکنید؛ امروز که نظام در عرصه‌های مختلف پیش می‌رود و توانسته چهار نیروی مهم مقاومت را متحد کند تا در یک مسیر حرکت کنند و دشمن را مستاصل نموده، حرف های مایوس کننده نزنید و از خدا بترسید که قیامتی است. اگر یک خورده احساس مسئولیت داشته باشید این حرف‌ها را نمی زنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ااا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    3 7
    حتماهمه باهم شرکت می کنیم چراشرکت نکنیم؛کشور خوب نظام خوب..‌