دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با ذکر نمونه هایی از پیشرفت های ایران بعد از انقلاب اسلامی تاکید داشت: نسل جدید با مطالعه تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و پیشرفت هایی که در نانو تکنولوژی ، نظامی، فناوری ایجاد شده است باید به خود ببالند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در تهران، با بیان آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم (ع) و تاکید خداوند در گرامی داشتن ایام الله اظهار داشت: خداوند در قرآن به حضرت موسی (ع) می فرماید: ( وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَیٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ الله). یعنی، ما موسی را با آیات خود فرستادیم و دستور دادیم؛ قومت را از تاریکی‎ها به‌سوی نور خارج ساز و ایّام اللهِ [روزهای خاصّ الهی] را به آنان یادآوری کن. در این، نشانه‎هایی است برای هر شکیبای شکرگزار. یکی از نشانه ها و مصادیق بارز این آیه شریفه قیام و انقلاب ملت ایران است.

وی در ادامه با بیان تفسیر مختصری از آیه پنجم سوره مبارکه ابراهیم (ع) بیان داشت: در این آیه شریفه خداوند متعال به داستان مبعوث شدن حضرت موسی (ع) و مبارزه وی با طاغوت زمان خود فرعون و شکست فرعونیان از جبهه حق اشاره می فرماید. و ذکرکم بایام الله یعنی ایام منسوب به خداوند را به مردم یادآوری کن. البته همه ایام به خداوند منسوب است ولی این روز به جهت واقعه مهمی که در آن زمان رقم خورده و نمود ویژه ای در آن روز دارد روز ویژه ای است و لذا خداوند این زمان را اختصاص به خودش می دهد.

وی افزود: از این آیه می توان اینچنین برداشت کرد که در هر زمانی که جبهه حق بروز و ظهور ویژه ای پیدا کند و بر جبهه باطل پیروز شود از ایام الله است و باید در یادها بماند و بطور ویژه برای جامعه ذکر و یادآوری شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان ویژگی حکومت پهلوی گفت: حکومت پهلوی یک ۵۰ سال بر سر قدرت بوده و سرکشی تمام قد بر جبهه حق داشته است. انحراف از قوانین قرآن و اسلام پیدا کرده و متمایل بر استکبار شده بود. تمام امکانات نظامی و سیاسی و اطلاعاتی استکبار در جهت حمایت این حکومت دست نشانده بود. در آن زمان اصلا کسی فکر نمی کرد این رژیم با این حمایت ها رفتنی باشد.

وی افزود: رژیم پهلوی از هر جهتی مورد حمایت ویژه آمریکا و انگلیس بود ولی مردم ایران با قیام، استقامت، نثارجان و مال خود و پشتیبانی از رهبر و فقیه زمان حضرت امام خمینی (ره) توانست بر این رژیم غلبه کند و یک ایام الله را رقم زند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به دستور خداوند در قرآن ابراز داشت: خداوند به مومنان و جبهه حق تضمین می دهد که کسانی که در راه خدا اعتقاد داشته و استقامت کنند از هیچ چیزی هراسی نداشته باشند که پیروزی نهایی با جبهه حق خواهد بود و باید گفت مردم ایران با تمسک به این دستور الهی ایام الله به یادمنادنی را در تاریخ بشریت رقم زدند.
وی با بیان مجاهدت های مردم ایران در طول سال های انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم انقلابی و مومن ایران در طول ۴۵ سال اخیر نشان دادند که همواره از اسلام و انقلاب خود دفاع خواهند کرد. مردم ایران قبل از انقلاب و در هشت دفاع مقدس با اهداء جان خود و فرزندان عزیز خود ثابت کردند که در راه دین الهی ثابت قدم هستند و خداوند نیز سربلندی و عزت را بر این ملت تضمین کرد.

وی افزود: مردم شریف ایران نه تنها در مبارزات ایام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، بلکه با وجود تمام مشکلات و ناملایمات، تحریم های شدید بین المللی و فلج کننده دشمنان داخلی و خارجی و مشکلات سخت اقتصادی ثابت کردند که تا آخرین لحظه از انقلاب اسلامی خود دفاع و حمایت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در بیانی دیگر به جوانان توصیه و تاکید داشت: به جوانان و نسل جدید توصیه می کنم، تاریخ رژیم منحوس پهلوی و شرایط آن زمان کشور را مطالعه کنند و بطور دقیق اتفاقات و پیشرفت های ایران امروز را با آن دوران مقایسه کنند و ببینند که در طی ۴۵ سال با وجود دشمنی های فراوان، کشور ایران به چه پیشرفت های ارزشمندی دست یافته است.

وی با ذکر نمونه هایی از پیشرفت های ایران بعد از انقلاب اسلامی تاکید داشت: جوان های نسل جدید با مطالعه تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و پیشرفت هایی که در نانو تکنولوژی ، نظامی، فناوری ایجاد شده آشنا شوند. رشد علمی که در داخل و حتی در سطح بین المللی برای ایران رقم خورده است، نشانه ای از عظمت مردم ایران و انقلاب اسلامی است. پهلوی اول و دوم دست نشانده استکبار بود که استقلال و شرف ایران را به باد داده بود و بعد از انقلاب، استقلال و آزادی و حاکمیت ارزش های اسلامی بزرگترین و مهمترین نعمتی است که در این کشور بر ملت و کشور ایران رقم خورده است.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه گفت: وجود برخی مشکلات در هر انقلاب نو پایی ممکن است وجود داشته باشد و این هم یک امر طبیعی است. از همان روز های آغاز این انقلاب توطئه هایی توسط دشمنان برای نابودی این انقلاب بوجود آمد ولی از همه این توطئه ها، با یاری خداوند و حمایت مردم ایران عزیز سربلند بیرون آمد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در توصیه ویژه به طلاب در خصوص جهاد تبیین تاکید داشت: در میان اقشار مختلف جامعه طلاب حوزه های علمیه نقش مهمتر و مسئولیت سنگین تری را در جهت راهبری و جهاد تبیین در جامعه بر عهده دارند. طلاب باید جهاد تبیین را جزء مسئولیت های خود بدانند و در هر جمعی که حضور دارند به تبیین مسائل روز و دستاوردهای انقلاب و اهمیت استمرار حضور در عرصه های مختلف از جمله حضور شکوهمند در پای صندوق های رای بپردازند.

وی در پایان تاکید داشت: تاکید می کنم همانطور که در اتفاقات بزرگ انقلاب اسلامی باید حضور پیدا کنیم، در روز ۲۲ بهمن ماه امسال نیز به یاری خداوند حماسه دیگری را برای انقلاب اسلامی ایران رقم خواهیم خورد و مردم شریف ایران ثابت کرده اند که همیشه و در هر شرایطی پای کشور و انقلاب خود ایستاده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha