دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضور امام جمعه شهر ملاثانی در جمع معتکفین

حوزه/ امام جمعه شهر ملاثانی بیان کرد: واقعه مبعث تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود که نظیر آن نه قبل از پیامبر گرامی اسلام (ص) رخ داد و نه بعد از آن اتفاق افتاد. پیامبر اکرم (ص) راهی برای رهایی جهل بشریت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام آلبوشوکه، امام جمعه شهر ملاثانی شامگاه پنج شنبه در جشن انقلاب اسلامی و مبعث رسول اکرم(ص) در روستای یکاویه با تبریک مبعث رسول اکرم(ص) و دهه مبارکه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: بعثت و رسالت پیامبر اکرم(ص) نور و روشنایی به جامعه و دنیا بخشید.

امام جمعه شهر ملاثانی بیان کرد: واقعه مبعث تحولی بسیار بزرگ در جهان بشریت بود که نظیر آن نه قبل از پیامبر گرامی اسلام (ص) رخ داد و نه بعد از آن اتفاق افتاد. پیامبر اکرم (ص) راهی برای رهایی جهل بشریت بود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) ظلمت را به نور، جهل را به دانش و استبداد را به عدالت و وحدت تغییر داد و انقلابی را به پا کرد که امروز جهانیان پیروی از آن را موجب سعادت و بهروزی می‌دانند.

حجت الاسلام آلبوشوکه واقعه مبعث را بسیار شبیه انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: ظهور امام خمینی(ره) در زمان طاغوت و ظلم و ستم جهت نجات جامعه از رذایل و انحطاط به سمت فضایل، اخلاق و عدالت بود.

امام جمعه شهر ملاثانی عنوان کرد: ایام الله دهه مبارک فجر، فرصت مغتنمی است که بدانیم این نظام و انقلاب مرهون خون شهدای گرانقدری است که درخت تناور این انقلاب را با خون خود سیراب کردند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران بدون شک معجزه ای الهی بود که به دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا (ص) به پیروزی رسید. انقلاب اسلامی پیشرفت های مختلفی را به وسیله مردم و جانفشانی خون شهدا به دست آورده است.

حجت الاسلام آلبوشوکه خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان و آگاهی این دستاوردها و یاد کردن از امام راحل و تجدید پیمان با شهدا است. انقلاب اسلامی دارای سه رکن اساسی است؛ مباحث ایدئولوژیک و مکتبی انقلاب که برآمده از آموزه‌های دین اسلام است. رکن و عنصر انسانی که نقطه عطفی در تاریخ ایران است و امام خمینی (ره) به عنوان عارفی کامل و تربیت شده در مکتب اسلام این جریان را رهبری کردند و مردم رکن دیگری هستند که نقش برجسته‌ای داشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باوی گفت: مردم ایران در روز ۱۲ بهمن ماه ۵۷ حماسه بی سابقه ترین استقبال تاریخ معاصر را رقم زدند و ایران اسلامی شاهد بزرگ ترین و تاریخی ترین استقبال بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha