یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی گفت: انقلاب اسلامی همچون درخت تنومند و ریشه‌داری است که می‌تواند در برابر طوفان‌های هولناک مقاومت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه بخش کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: بیانیه گام دوم، حاوی نکات و آموزه‌های بسیار ذی‌قیمتی است و همین برازندگی، انسان را برآن می‌دارد که به بازخوانی و تأمل مکرر در آن اهتمام ورزد.

وی افزود: یکی از ابعاد مهم بیانیه که شاید بتوان آن را از حقایق نهفته در متن و بطن بیانیه دانست، وجود یک تبشیر بزرگ و یک تنذیر مهم در آن است، این بشارت و نوید عبارت است از اینکه "دنباله‌ مسیر انقلاب، به دشواریِ گذشته‌ها نیست" و انذار و هشدار آن، عبارت است از اینکه "انقلاب، در معرکه سرنوشت‌ساز جنگ اراده‌ها قرار گرفته است".

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی، در طول حیات طیبه خود، امتحانات و ابتلائات گوناگون را از سر گذراند و مراحل و منازل مختلفی را طی کرده و تجربه‌های بسیار انبوه و متراکمی را برای خود انباشته است و از این پس نیز بنابر اصل «لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً» (نهج‌البلاغه، خطبه۱۶) به‌نظر می‌رسد باید تجربه‌های تازه و متفاوتی در راه باشند.

امام جمعه کاکی گفت: با این‌حال نباید از این بشارت بزرگ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ساده عبور کرد که راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است، دنباله‌ این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود.

حجت الاسلام حسین پور اظهار کرد: این بشارت بزرگ گویای این نکته است که هم انقلاب خود را در صحنه‌ها و عرصه‌های متنوعی آزموده و راه نرفته، ندیده و تجربه نشده، پیش رو ندارد، هم دشمنان انقلاب، گزینه استفاده نشده، معطل و جدید، در اختیار ندارند و بدین جهت است که رهبر انقلاب تصریح می‌کنند که دشواری راه پیش رو، بیش از دشواری‌های گذشته نخواهد بود.

امام جمعه کاکی یادآور شد: واقعیت میدان حاکی از این است که دیگر این طور نیست که انقلاب در میان وجود و عدم و تداوم و فروپاشی، در نوسان باشد، بلکه به‌سطحی از اقتدار و استحکام دست یافته که دشمن باید اندیشه براندازی، انقراض و تغییر نظام سیاسی را از ذهن خویش بیرون کند و در معادلات و محاسبات خویش، آن را به‌عنوان امر محتوم، قطعی و اجتناب‌ناپذیر به‌رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: اگر روزی کلمه طیبه انقلاب، نهال ضعیفی بود که می‌شد به‌آن تکانه‌ها و تنش‌های شدیدی وارد آورد و حیاتش را به‌مخاطره افکند، امروز همچون درخت تنومند و ریشه‌داری است که می‌تواند در برابر طوفان‌های هولناک مقاومت کند.

شرط مهم تحقق بشارت مهم بیانیه

وی تأکید کرد: شروط مهمی که رهبر حکیم انقلاب برای این بشارت بیان می‌فرماید این است که «در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید، ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید، این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است، بدون این کلید اساسیِ همه‌ قفل‌ها (امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده)، هیچ گامی نمی‌توان برداشت.» و «از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره‌گیرند و نگاه انقلابی و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند».

وی خاطرنشان کرد: با تحقق این چهار شرط («امیدورزی»، «باتجربگی»، «انقلابی‌گری» و «کار جهادی») از این پس می‌توان هرچه بیشتر، آینده را در چارچوب گذشته تحلیل کرد، درس و عبرت اندوخت و خطاها و لغزش‌ها را تکرار نکرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha