جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
امام جمعه جم

حوزه/ امام جمعه جم گفت: مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» است، هم «حقی بزرگ» برای آحاد مردم، و هم «قدرتی الهی» برای تحقق اهداف الهی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: تحقق انقلاب اسلامی نتیجه اجابت پیام بعثت و دعوت امام بزرگوار از طرف مردم است، در ادامه هم مردم ما به توفیق و فضل پروردگار حرکت خود را در مسیر درست ادامه داده‌اند.

وی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ۲۲ بهمن ماه، از مردم جهت حضور گسترده در انتخابات باشکوه دعوت کرد و با اشاره به چرایی انقلاب، گفت: ایران سرزمینی است که به لحاظ استراتژیک و موقعیت حساس جغرافیایی جزو چند منطقه کم‌نظیر دنیاست.

وی افزود: مستکبرین می‌دانند با تسلط بر ایران به لحاظ ارتباطی با سرزمین‌های وسیعی مرتبط می‌شوند به همین خاطر تسلط بر ایران جزو اهداف آنها بوده و هست، پس انقلاب اسلامی اهمیتی بسیار فوق‌العاده و استثنایی دارد، زیرا قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به‌هیچ‌عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

امام جمعه جم، با اشاره به چگونگی وقوع انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عامل اول، عنصر مردم مؤمن متحد آگاه در صحنه و عامل دوم، آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) که اسلامی سیاسی و اجتماعی و دارای فرهنگ ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی است، همچنین عامل سوم، رهبری و مرجعیت که در مفهوم ولایت‌فقیه شکل گرفت.

حجت الاسلام محمدی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز کرد: تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی، موتور پیشران کشور در عرصه‌ علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی، ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آینده انقلاب و ظرفیت‌های مهم آن، گفت: شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌ زنده‌ انقلاب اسلامی، قابلیت طی شدن فاصله‌ میان بایدها و واقعیت‌ها توسط جمهوری اسلامی، نگاه و روحیه انقلابی، عمل و مدیریّت جهادی، تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته و نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی از ظرفیت‌های مهم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه جم، با پرداختن به موضوع انتخابات، خاطرنشان کرد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات که از مصادیق «امر جامع» قرآن است، هم «تکلیفی شرعی» است، هم «حقی بزرگ» برای آحاد مردم، و هم «قدرتی الهی» برای تحقق اهداف الهی، به همین نسبت عدم حضور در آن، گناهی سیاسی اجتماعی، محرومیت از حقی بزرگ و بی‌پشتوانه گذاشتن جبهه حق است.

وی بیان کرد: کاندیداهای مجلس و هواداران، تقوای سیاسی وحدت و یک دلی را رعایت کنند.

حجت الاسلام محمدی به اهمیت شاهکار بزرگ وزارت اطلاعات در ضربه فرامرزی به موساد اشاره کرد و گفت: اقدام وزارت اطلاعات در شناسایی و کشف و ضربه‌زدن به عناصر اصلی و فرعی موساد در ۲۸ کشور دنیا بود و این عملیات راهبردی از سوی سـربازان گمنام امام زمان ستودنیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha