یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: علماء، طلاب و مبلغین حوزه برای فراگیری علوم دینی و مذهبی باید از تمامی فرصت ها جهت مطالعه و یادگیری استفاده نموده تا بتوانند سازنده فرصت‌های خوب باشند نه بازنده فرصت‌ها.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در نشست اخلاقی که روز گذشته با حضور طلاب و عموم بانوان در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) کیش برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر بیان کرد: شرایط یک عالم دینی آرمانی این است که، اعتقاد به قداست کار خود داشته باشد چرا که هیچ قداستی مثل قداست کار علماء دینی نیست.

استاد حوزه علمیه گفت: تقدیس یعنی طهارت و تطهیر قداست، هر کاری را که خدا ذکر خیر و تقدیس کرده باید مقدس دانست، خداوند تبارک و تعالی در خصوص عالم دینی وصف بزرگ و استثنایی دارد که برای هیچ قشری ندارد و آن این است که در قرآن آنها را در ردیف خودش ذکر کرده و بالاتر از علم و عالم نیز برای هدایتگر و هادی حساب ویژه ای باز کرده است.

سازنده فرصت ها باشید نه بازنده فرصت ها/ در فرصت‌ها سازنده باشید نه بازنده

وی در ادامه افزود: اگر مردم بفهمند که خداوند چه حسابی برای علماء باز کرده، همه می آیند عالم می شوند، خداوند امیرالمؤمنین (ع) را با علمش معرفی می نماید نه با شجاعتش، تقوا و درایتش حتی با عبادتش بلکه با علمش، همچنین پیامبر گرامی اسلام (ص) را با علمش معرفی می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: خداوند تبارک و تعالی در ضمن آیه ای فرموده: هر چه به انسان بدهد از باب کریم بودنش است نه اکرم بودن زمانی اکرم است که علم به انسان عنایت کند.

وی تصریح کرد: علماء به دو جهت مسافرت می کنند، اول جایی که فرد مستعدی است عالم می رود تا دستش را بگیرد مانند مرحوم شاه آبادی که دست امام را گرفتند دوم جایی که قرار است بلایی نازل شود، عالم می رود که بلا از آن جا دفع شود چرا که وجودش دافع بلاست.

امام جمعه اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: به قدسیت کارتان بسیار اعتقاد داشته باشید و از جهت علمی شب و روز نشناسید، خود را پربار کنید، از تمام فرصت ها برای مطالعه و یادگیری علوم و عمل به آن ها استفاده نموده تا بتوانید سازنده فرصت ها باشید نه بازنده فرصت ها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha