یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدسلمان سیدافقهی قائم بنیاد ملی نخبگان

 حوزه/سید افقهی گفت : امروز نیاز به تحول ، هم افزایی در حوزه و دانشگاه داریم ،به همین منظور همه همت بنیاد ملی نخبگان این است که گفتگوی مشترک در حوزه و دانشگاه ایجاد کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سیدسلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، در مراسم اختتامیه اردوی طلاب استعدادهای برترحوزه علمیه کشور در سالن اجتماعات هتل فدک مشهد، ضمن تبریک عید مبعث، به جایگاه بلند علم درفرمایشات ائمه اطهار(علیهم السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: آن چیزی که انقلاب اسلامی پرچم آن را بلند کرده است و در دنیا ندای آن را سرداده است به فرمایش امام خمینی (ره) برافراشته شدن پرچم توحید بر قله رفیع کرامت و بزرگواری است.

قائم بنیاد ملی نخبگان به اهمیت ساخت تمدن اسلامی اشاره کرد وافزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایجاد و زمینه سازی برای تمدن نوین اسلامی تأکید می کنند، همچنین الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت را دارای ۴ ویژگی فکر، علم، معنویت و سبک زندگی بیان می کنند.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای فکر را مقدم بر علم می دانند، اضافه کرد: متاسفانه در دانشگاه تعلیم و تعلم داریم و متفکر کم داریم و این دلیل آسیب های نظام دانشگاهی است که خوشبختانه حوزه علمیه کمتر دچار این آسیب شده است اما در دانشگاه این مسئله بروز و ظهور دارد.

سیدافقهی برای اینکه به تمدن سازی برسیم فکر سلیم، اندیشه قوی در یک چهارچوب معنوی مهم دانست و خاطرنشان کرد: در علوم توحیدی دست مان پر است امادر ۴۵ سال گذشته برای توسعه جوامع و اثر بخشی نظام اسلامی در دنیا استفاده نکردیم .

وی افزود : مقام معظم رهبری ۲۰ سال پیش درباره جنبش نرم افزاری تاکید کردند لذا برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی حرکت هم جانبه، هم افزا در حوزه و دانشگاه نیاز داریم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان در حوزه علم و دین به تازگی فعالیت هایی را آغاز کرده است به منابع غنی حوزه علمیه در علوم طبیعی و علوم روز اشاره کرد و ادامه داد: امروز نیاز به تحول، هم افزایی در حوزه و دانشگاه داریم، به همین منظور همه همت بنیاد ملی نخبگان این است که گفتگوی مشترک در حوزه و دانشگاه ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha