دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبلیغ

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در رابطه با بازنگری در تمام رشته‌ گرایش‌های حوزوی با رویکرد تبلیغ، گفت: حدود ۵۵ عنوان از رشته گرایش‌های حوزه علمیه که با موضوع تبلیغ هستند در شورای گسترش حوزه تصویب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در رابطه با بازنگری در تمام رشته‌ گرایش‌های حوزوی با رویکرد تبلیغ، عنوان کرد: حدود ۵۵ عنوان از رشته گرایش‌های حوزه علمیه که با موضوع تبلیغ هستند در شورای گسترش حوزه تصویب شده است که سرفصل‌ها و برنامه‌های برخی از آن‌ها نیز تایید و تصویب شده است و در مرحله اجرا قرار گرفتند و مابقی نیز در مرحله تکمیل سرفصل ها هستند.

وی بیان کرد: در برنامه جدید حوزه علمیه که با هدف تبلیغ دین طراحی می‌شود، همه رشته‎‌های حوزه علمیه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در رشته‌های گرایش تبلیغ نیز اگر نیاز به حضور رشته‌ای دیگر باشد، اضافه می‌شود. در سایر گرایش‌ها نیز باید به گونه ای باشند که در پایان یک مبلغ دین تربیت شود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه لزوما مبلغ دین بودن به معنای منبر رفتن نیست، بلکه هر کسی به شیوه خودش تبلیغ می‌کند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی که درباره تبلیغ داشتند از افرادی مانند شیخ طوسی، علامه حلی، علامه طباطبایی و شهید مطهری به عنوان مبلغ نام بردند.

وی با بیان اینکه قله‌های حوزه علمیه باید به شیوه خودشان مبلغ دین باشند، تصریح کرد: علامه طباطبایی با نوشتن تفسیر المیزان، دین را تبلیغ کرد؛ ایشان در زمانی که جریان‌های فکری منحرف در کشور زیاد شدند در قالب تفسیر المیزان یک پایگاه عظیم فکری ایجاد کردند که در قالب تفسیر قرآن به کانون فکر مخالف و معاند در سراسر دنیا حمله می کرد.

وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی یک مبلغ تمام عیار دین است که در افق‌های بالا دین را تبلیغ می‌کند، افزود: شهید مطهری با مباحث فکری عمیق در دانشگاه‌ دین را تبلیغ می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ملانوری یادآور شد: اگر همه اساتید، پژوهشگران و طلاب در عرصه‌ای که حضور دارند خود را مبلغ بدانند کار تبلیغ به درستی انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha