یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین رضا رستمی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: طلاب حوزه های علمیه برای حضور تاثیرگذار در فضای مجازی نباید از خط قرمز های طلبگی عبور کنند و به هر قیمتی تاثیرگذار باشند، زیرا حفظ این خطوط قرمز ها در فضای مجازی باعث تاثیرگذاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رستمی، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، در مراسم اختتامیه همایش کنشگران رسانه و فضای مجازی حوزهای علمیه که امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه، در سالن همایش های هتل ولایت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ماه شعبان، ماه افزایش بقای نفس است، اظهار داشت: ظرف نفس، در ماه رجب تطهیر می شود و در شعبان المعظم گسترش پیدا می کند تا وارد ماه رمضان شود.

وی با بیان اینکه صلوات شعبانیه یک الگوی معرفتی و عملکردی برای همه ما است، افزود: الگوی های ما در جامعه، ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند و در طول تاریخ جانشینان آنان علما و مراجع دین بودند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با دو جریان فکری اثرگذار شرقی و غربی مواجه بودند و در مواجه با این جریان ها، یک قضیه اثرگذار بومی را تولید کردند، افزود: امام خمینی (ره) یک الگوی به روز را از دل روایات، آیات قرآن کریم در آوردند؛ ایشان بحث ولایت فقیه را در قالب جمهوریت استخراج کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با اشاره به اینکه امروز هم در فضای مجازی در میان کنشگران آنچه موثر و درست باشد اثرگذار است، ادامه داد: در فضای مجازی فرد موفق این گونه تعریف می شود که اثرگذاری بیشتری دارد؛ اثرگذاری موثر را در دنبال کنندگان صفحه اجتماعی و در آمد اقتصادی خود می دانند، در مواجه با چنین فضایی ما از خطوط قرمز کوتاه می آییم، به دلیل اینکه شاهد ریزش دنبال کنندگان نباشیم زیرا ملاک اثرگذاری است.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در مقابل جریان شرق و غرب از خطوط قرمز خود کوتاه نیامدند، به جرات می توان گفت علت موفقیت بنیان گذار انقلاب اسلامی پررنگ کردن اهداف شان بوده است و در دایره اهداف اسلامی برنامه های خود را جلو بردند.

وی در ادامه به برخورد بزرگان دین در طول تاریخ در مواجهه با چالش های جهانی پرداخت و اضافه کرد: محقق کرکی در ابتدای جکومت صفوی با جریان عثمانی که نظام حاکمیتی بر آمده از دین داشتند با آن مواجه شد که خیلی اثرگذار بود، محقق کرکی نیامد جریان تفکر عثمانی را دنبال کند، بلکه الگوی حاکمیتی براساس اقتضای همان زمان که برآمده از فقه است را ایجاد کرد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه تصریح کرد: قطعا امروز بر روی متد مواجهه با مخاطبین در فضای مجازی بر گرفته از فقه، اخلاق، فلسفه شیعی به صورت کامل هنوز تولید نکردیم زیرا یکی از دلایلی که موفق نشدیم با ظاهر انحطاطی در این فضا وارد می شویم، چارچوب نداریم.

وی به فعالیت های خوبی که در زمینه فقه و فلسفه معاصر در حوزه علمیه قم در حال انجام است اشاره کرد و ادامه داد: نباید اثرگذاری به هر قیمتی باشد از چارچوب های طلبگی خودمان دور نشویم، زیرا چاچوب های اثرگذار را ترغیب می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha