یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصلح

حوزه / حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه تبلیغات دشمن و البته کوتاهی مسئولان و روحانیان در امر اطلاع رسانی باعث شده که شهدای روحانی از مظلوم‌ترین شهدا در محورهای رزمی و تبلیغی باشند، گفت: روحانیت و مرجعیت ستون خیمه این نظام هستند و دشمن برای شکستن این ستون تمام تلاش و همت خود را به کار بسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه برنامه ریزی برگزاری اولین یادواره شهدای روحانیت شهرستان دشتستان با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت، مدیر مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع)، دبیر رسیدگی به امور مساجد و برخی مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه روز گذشته برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه روحانیت در همه صحنه‌های انقلاب به ویژه دفاع از مبانی دینی و مردم پیشگام هستند، اظهار داشت: دشمن با شناخت دقیق از نقش روحانیت در پیشبرد اهداف نظام و خنثی سازی توطئه‌های دشمن، دسیسه‌هایی نظیر به شهادت رساندن آنها را در برنامه قرار داده است.

وی ادامه داد: باید نقش شهدای روحانی و مظلومیت آنها به ویژه در جریان انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ ثبت و به نسل آینده منتقل شود و این کار به فرموده رهبر معظم انقلاب همسنگ با انعکاس تاریخ عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه روحانیت در جریان دفاع مقدس نقش و مسئولیت‌های بی‌شماری داشتند، تصریح کرد: برخی از روحانیان به عنوان فرمانده دسته، گروهان و گردان مشغول به خدمت بودند حتی به عنوان تیربارچی، غواص، پزشک، نیروی مخابرات، اطلاعات و عملیات آری پی جی زن و دیگر مسئولیت‌های تخصصی در محور پشت جبهه، خط مقدم و مراکز تجمعی خدمت رسانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه تبلیغات دشمن و البته کوتاهی مسئولان و روحانیان در امر اطلاع رسانی باعث شده که شهدای روحانی از مظلوم‌ترین شهدا در محورهای رزمی و تبلیغی باشند، ابراز کرد: روحانیت و مرجعیت ستون خیمه این نظام هستند و دشمن برای شکستن این ستون تمام تلاش و همت خود را به کار بسته است.

حجت الاسلام مصلح تأکید کرد: بُعد مهم جهاد تبیین، بیان جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه در بقای دین، اسلام و استمرار نظام اسلامی است چرا که تبیین نقش روحانیت در دفاع از کیان اسلامی، مغفول مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha