یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:همه پیغمبران در پیامبر ما خلاصه شده‌اند اما باز هم پیامبر ما چیزهایی داشته که انبیای دیگر نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در آئین تلبّس طلاب حوزه علمیه استان قزوین گفت: میلاد نور، رحمت، برکت و حماسه، حضرت اباعبدالله (ع) را خدمت شما که فرزندان معنوی آن حضرت و سربازان منویات رسول اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) هستید تبریک عرض می‌کنم، همچنین میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) را نیز تبریک عرض می‌کنم، ملتمسانه از خدا برکات این ماه را برای همه خواستاریم.

وی ادامه داد:اباعبدالله الحسین (ع) مسیرشان، راهشان، شخصیت‌شان و اهدافشان عصاره همه چیزی است که تمام انبیاء آورده بودند، همه پیغمبران، همه کتب آسمانی و همه اهداف انبیای الهی در پیامبر اکرم (ص) خلاصه شده و همه کتب آسمانی نیز در قرآن خلاصه شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه پیغمبران در پیامبر ما خلاصه شده‌اند اما باز هم پیامبر ما چیزهایی داشته که انبیای دیگر نداشته‌اند، همه کتاب‌های آسمانی در قرآن کریم خلاصه شده اما قرآن کریم چیزهایی دارد که کتب دیگر آن را ندارند، به همین خاطر قرآن مهیمن و مسیطر بر کتب آسمانی پیشین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در رابطه با اینکه همه پیامبران در پیامبر ما خلاصه شده‌اند، مولانا می‌فرماید «نام احمد نام جمله انبیاست/ چون که صد آمد نود هم پیش ماست».

وی خاطرنشان کرد: این پیغمبر همه آنچه را از همه انبیاء در طول تاریخ داشته، در غدیر خم به امیرالمؤمنین (ع) به عنوان سر سلسله امامت و ولایت سپرده و خدا در چنین روزی فرموده امروز کافران از دین شما ناامید شدند و امروز نعمت بر شما تمام شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: بنابراین گویا همه انبیاء در جشن غدیر خم حضور دارند و همه میراث انبیاء در آنجا به امیرالمؤمنین (ع) سپرده شده است، عاشورای اباعبدالله (ع) از این میراث پاسداری می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) درباره جایگاه رسول اکرم (ص) می‌فرماید خدای متعال به وسیله پیغمبر مردم را هدایت کرد و آن‌ها را از ضلالت و گمراهی نجات داد و به خاطر مکانت حضرت، آن‌ها را از جهالت بیرون آورد.

وی یادآور شد: چه چیزی باعث می‌شود ما از جهالت بیرون بیاییم؟ اینکه به مقام آن حضرت پی ببریم از جهالت نجات پیدا می‌کنیم و از غرق شدن در جهالت و بیچارگی می‌رهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: پیامبر (ص) در رابطه با حضرت اباعبدالله (ع) فرموده‌اند حسین کشتی نجات و چراغ هدایت است، یعنی نمی‌گذارد مؤمنین و پیروانش غرق در جهالت، ظلم، نابودی، ذلت و بدی‌ها شوند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر بخواهیم سلسله انبیاء را در اباعبدالله (ع) ببینیم به سراغ زیارت وارث می‌رویم، این زیارت‌نامه یک دانشگاه اثرگذار است، در این زیارت‌نامه می‌خوانیم که امام حسین (ع) وارث همه انبیاء است، این جایگاه امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: منشأ، پیدایش و انگیزه‌های انقلابی انقلاب ما برگرفته از حماسه اباعبدالله (ع) بود، عنصری که مردم ما را به خط کرد و به خیابان‌ها آورد و به مردم انگیزه داد که در مقابل گلوله فریاد ضد ظلم بر آورند، نشأت گرفته از حماسه عاشورایی اباعبدالله (ع) بود، بسیاری از شعارهای انقلابی ما ارتباط و اتصال انقلاب ما را با نهضت اباعبدالله (ع) بیان می‌کرد، یکی از شعارهای پرمحتوای آن ایام این بود که «نهضت ما حسینیه/ رهبر ما خمینیه».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این قبیل شعارها ارتباط ناگسستنی بین انقلاب و نهضت اباعبدالله (ع) بود، حوزه‌های علمیه ما برای تحقق بخشیدن به منویات انبیای عظام، رسول اکرم (ص)، ائمه (ع) و علی‌الخصوص عاشورای اباعبدالله (ع) پای کار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در عاشورای اباعبدالله (ع) بحث روز عاشورا نیست، بحث نهضتی است که طی حدود ۶ ماه (از زمان مرگ معاویه تا روز عاشورا) پر از تاریخ، هدایت، آموزش، حماسه، اصول اسلامی، انسانی، قرآنی و ایمانی بوده و آکنده از اصول و مبانی است.

وی تصریح کرد: در این حدود ۶ ماه، اولین کلامی که اباعبدالله (ع) بیان کردند این بود که وقتی در مسجد برای حضرت خبر آوردند که مرکز حکومت در مدینه با شما کار دارند، حضرت به محض اینکه این را شنید فرمود می‌بینیم که طاغوت بنی‌امیه (معاویه) به هلاکت رسیده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: چرا امام (ع) از معاویه تحت عنوان طاغوت یاد می‌کند؟ برای اینکه به ما یاد بدهد آن‌ها ولایت طاغوت هستند و خودشان پاسدار ولایت خدا هستند، حضرت با این فرمایش ما را پای آیه ۲۵۷ سوره بقره برده است که خداوند می‌فرماید (خداوند سرور کسانی است که ایمان آورده‌اند و آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی به در می‌برد ولی کسانی که کفر ورزیده‌اند سرورانشان طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکی‌ها به در می‌برند و آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند).

امام جمعه قزوین اظهار کرد: زمانی که حضرت را به پایگاه حکومتی مدینه بردند، در آنجا زمانی که با بی‌شرمی به حضرت پیشنهاد بیعت با یزید داده شد، حضرت درس بزرگ و ماندگاری به ما داده و فرمودند ما اهل بیت نبوت هستیم، قرآن بر ما نازل شده است، وحی در خانه ما نازل می‌شد و فرشتگان در خانه ما رفت‌وآمد داشتند اما یزید دائم‌الخمر است، به ناحق خون می‌ریزد و علناً فسق و فجور می‌کند.

وی عنوان کرد: حضرت با این فرمایشات به ما تبلیغ را آموزش می‌دهند و به ما می‌آمورند که باید چگونه زندگی کنیم، در این جملات امام حسین (ع) رفتار طاغوتیان آمده است، در همین جملات می‌توان رفتار صهیونیست‌ها در غزه را دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت در ادامه نفرمود من با یزید بیعت نمی‌کنم، بلکه فرمود تا قیامت هر مثل من با هر مثل یزید بیعت نمی‌کند، این یعنی حضرت به همه آدم‌ها فرمود باید تصمیم خودتان را بگیرید که با امام حسین (ع) هستید یا با امام حسین (ع) نیستید، اگر با امام حسین (ع) باشید یعنی در مقابل همه باطل‌ها قرار دارید، اگر با امام حسین (ع) نیستید کجا هستید؟

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: حضرت فرمود «الناسُ عَبیدُ الدنیا»، آن‌هایی که ناس هستند و دعوت اسلام را نپذیرفته‌اند، مسلمان و مؤمن نشده‌اند که پای ایمان خود استقامت بورزند، این‌ها برده دنیا هستند، ناس اهل امر به معروف و نهی از منکر نیست، چون مصلحتش این چنین اقتضا نمی‌کند، ناس به دنبال دنیاطلبی است، ناس به دنبال حق و باطل نیست، چرا که حق و باطل برایش فرقی ندارند، این‌هایی که با امام حسین (ع) جنگیدند ناس بودند، با امام (ع) جنگیدند برای دنیایی که به آن نرسیدند و آرزوی رسیدن به آن را با خود به گور بردند.

وی تأکید کرد: حضرت در ادامه خطاب به سپاه دشمن فرمودند دین مزه‌مزه سر زبان این‌هاست، تا زمانی که زندگی‌شان با دین جور در بیاید، دین را با خود یدک می‌کشند اما به امتحان که رسیدند چقدر دین‌داران اندک می‌شوند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه ما باید این سخنان حضرت را دائم مرور کنیم، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند دین در دست برخی اشرار اسیر شده است، این‌ها به‌دنبال هواهای نفسانی هستند و دین را برای هوای نفس خود می‌خواهند، به وسیله دین به دنبال دنیا هستند؛ چقدر آدم‌ها با دین امورشان را می‌گذرانند، دین را می‌فروشند تا دنیا را بخرند، با دین‌شان دنیاشان را آباد می‌کنند، یعنی دین را به عنوان ابزار می‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در آستانه انتخابات قرار داریم، انتخابات وظیفه بسیار سنگین، مهم و واجب شرعی، سیاسی و دینی است، هر چه در توان دارید به کار بگیرید و به عنوان عناصر فعال، انگیزه‌بخش و روشنگر دیگران را به مشارکت حداکثری دعوت کنید، اقتدار نظام ما با حضور حماسی مردم در انتخابات محقق می‌شود، دشمن وقتی حضور پرشور و حماسی را ببیند از ما ناامید و مأیوس می‌شود.

وی اظهار کرد: دشمن به استیصال و درماندگی افتاده است، همه ما بسیج شویم و در این روزهای منتهی به انتخابات هر چه در توان داریم برای انتخابات به عنوان یکی از رسالت‌های مهم ادای تکلیف کنیم تا «الذین یُبلّغون رِسالات الله» شویم، این رسالت در حال حاضر همین انتخابات است، همه ما موظفیم برای این منویات بسیج شویم.

همه پیغمبران در پیامبر ما خلاصه شده‌اند

انتهای پیام /

همه پیغمبران در پیامبر ما خلاصه شده‌اند

همه پیغمبران در پیامبر ما خلاصه شده‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha