پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تنگسیری

حوزه/ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: یکی از اولویت های مهم نیروی دریایی سپاه ارتباط با جامعه علمی و جوانان دانشمند و نخبه به‌عنوان آینده‌سازان کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ظهر امروز در همایش ملی شناورهای تندرو در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم نیروی دریایی سپاه ارتباط با جامعه علمی و جوانان دانشمند و نخبه به‌عنوان آینده‌سازان کشور است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی شناورها در بهمن ۸۹ با ۳۷ مقاله، افزود: در ششمین همایش در سال ۱۳۹۸ تعداد مقاله‌های علمی به ۳۸۹ مقاله رسید و این مقاله ها نقشه راهی برای نیروی دریایی سپاه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه مرز انقلاب اسلامی فراتر از مرز کشورمان است، خاطرنشان کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس با وجود اندک بودن امکانات و تجهیزات، اقتدار رزمندگان به دشمن خدشه وارد کرد و با وجود حمله هوایی دشمن به جزیره خارگ، حتی یک روز صادرات نفت و فعالیت اقتصادی متوقف نشد.

وی با اشاره به نبرد شهید نادر مهدوی و همرزمانش در نیروی دریایی سپاه و وارد کردن ضربه مهلک به آمریکا در سال ۶۶، عنوان کرد: همچنین شهیدان اسدالله رئیسی و اسحاق دارا در عملیات ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در خلیج فارس در رویارویی مستقیم با نظامیان آمریکای جهانخوار اقتدار آفریدند.

دریادار تنگسیری با اشاره به توانمندی بالای نیروی دریایی سپاه در هوشمندسازی شناورهای تندرو، یادآور شد: جنس بدنه شناورهای تندرو که در داخل کشور ساخته شده از کربن است.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ساخت تجهیزات نیروی دریایی سپاه فعال شده اند، افزود: در مجتمع و موسسۀ صنعتی، دریایی شهید محلاتی سپاه در بوشهر شناورهای بالاتر از ۶۸ متر ساخته شده است.

دریادار تنگسیری تاکید کرد: شرکت های دانش‌بنیان ایرانی توانمند بالایی در ساخت شناور و تجهیزات دریایی با بدنه کربن و آلومینیوم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha