دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خسرو پناه

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: نصرت خداوندی همیشه با رزم آوران توأم با معنویت است که به راه خدا ایمان داشته و در مسیر آن ثابت قدم باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان،‌ حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در همایش نقش معنویت در ارتقای توان رزم دریا بر اساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری که با حضور فرماندهان و مسئولان رده های مختلف نیروهای مسلح در بندرعباس برگزار شد،‌ اظهار داشت:‌ خداوند نصرت را از آن بندگانی قرار داده که به راه حق ایمان داشته باشند و در آن ثابت قدم باشند.

وی با تبریک میلاد امام حسین و امام سجاد علیهم السلام، از ماجرای عاشورا در سخنان خود استفاده کرد و عنوان داشت:‌ یکی از رموز بی نظیر اندیشه حسینی،‌ اتکای واقعی به راه حق و باورمندی تمامی عناصر سپاه اباعبدالله به خدای متعال بود که سبب پیروزی واقعی آنان بر لشکریان یزید گشت.

خسرو پناه با بیان این که در روند پیشرفت نیروهای مسلح کشورمان شاهد نقش معنویت در ابعاد مختلف هستیم،‌ این پیروزی ها و پیشرفت ها و انجام موفق مأموریت ها را محصول تدابیر هوشمندانه رهبری معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ برخی از پیشرفت ها در باورها نمی گنجد و این ها محصول ایمان و اعتماد به نیروی جوانان متعهد و متخصص است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ به ساخت شناورهای جدید در نیروی دریایی سپاه از جمله ناو شهید سلیمانی و ناو شهید ابومهدی نیز اشاره و این پیشرفت ها را در کنار صدها پیشرفت در عرصه های نظامی،‌ پهپادی،‌ موشکی،‌ سلول های بنیادی و پزشکی را همگی برآمده از قدرت ایمان و خودباوری دانست.

آثار معنویت در انجام مأموریت های نیروهای مسلح

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد:‌ آثار معنویت در انجام مأموریت های مهم نیروهای مسلح و در ساخت تجهیزات جدید به خوبی قابل مشاهده است و این نیرو را خداوند در وجود فرزندان این آب و خاک نهاده است.

وی، معنویت را گمشده بسیاری از کشورهای مدرن خواند و با بیان این که رابطه مستقیمی میان بحران معنویت و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد،‌ تصریح کرد:‌ در هر جا که به سمت و سوی تحقق فرامین الهی گام برداریم،‌ توفیق الهی نصیب ما شده است و نمونه های مختلفی را در تاریخ انقلاب اسلامی نیز سراغ داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha