شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسقف دزانی - واتیکان

حوزه/ اسقف دزانی تأکید کرد: جهان امروز بسیار متفرق و رنج کشیده است و باید با هم متحد شویم تا عشق و محبت را به جهانیان تقدیم کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسقف دزانی رئیس کتابخانه واتیکان رم که به نمایندگی واتیکان که در هفدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی بهار شهادت شرکت کرده، تأکید کرد که جهان امروز بسیار متفرق و رنج کشیده است و باید با هم متحد شویم تا عشق و محبت را به جهانیان تقدیم کنیم؛ زیرا جهان ادیان و فرقه های زیادی دارد، اما محبت از طریق برادری آشکار می شود.

اسقف دزانی گفت: برای اولین بار است که به عراق سفر می کنم و برای اولین بار در این جشنواره شرکت می کنم که بسیار مهم است؛ زیرا این سفر، یک فرصت بسیار زیبا و یک تجربه تأثیرگذار به من داد.

وی افزود: با توجه به سخنانی که در مراسم افتتاحیه جشنواره بیان شد، آنها می خواهند به سراغ منبع ایمان بروند تا تجربیات ایمانی خود را نیز توسعه دهند و آن، منبع ایمان مشترک است که برای همه ما مهم است. شنیدن چنین کلماتی بسیار مهم است تا بدانیم تجربه مشترک انسانی ما چیست.

دیدار پاپ با آیت الله سیستانی از امضای سند برادری با شیخ الازهر، معنوی تر بود

نماینده واتیکان ادامه داد: امروز دنیا بسیار متفرق و رنج کشیده است و باید با هم متحد شویم تا به دنیا محبت و رحمت تقدیم کنیم، زیرا دنیا ادیان و فرقه های بسیار دارد، اما رحمت و محبت در برادری آشکار می شود و این دنیای جدیدی است که به ما این فرصت را می دهد که به سمت بهتر شدن تغییر کنیم و به برادری تغییر کنیم تا به جهان تصویر زیبایی از ایمان بدهیم.

اسقف دزانی بیان داشت: دو تجربه بسیار زیبا وجود دارد. اولین تجربه پنج سال پیش زمانی رخ داد که پاپ فرانسیس با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد و سند برادری انسانی برای صلح جهانی و همزیستی را با او امضا کرد. دومین تجربه بزرگ در جهان برای ما مسیحیان، دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سید علی سیستانی بود، زیرا دیدار با ایشان معنوی تر از امضای سند بود.

وی در پایان تصریح کرد: در گفتگوی آیت الله سیستانی و پاپ  فرانسیس، سه بعد دین، فرهنگ و جامعه وجود دارد که آغاز جدیدی است که در نتیجه این دیدار رخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha