شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: مردم زمانی که در کنار امام حسین (ع) نبودند، کربلا به وجود آمد، زمانی که مردم در کنار امام حسن (ع) نبودند کار به صلح با معاویه کشیده شد، لذا این مردم ما مردمی هستند که از مردم زمان پیامبر و حضرت علی آگاه تر و بصیرتر هستند و آنجایی که فکر می کنند که فتنه هایی وجود دارد، وارد میدان می شوند و دسیسه های دشمنان را خنثی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر مدیر حوزه علمیه کردستان امروز در نشست با طلاب طرح امین مدارس شهرستان قروه که پیرامون مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: شعبان ماهی است که خداوند آن را برای تعالی انسان قرار داده است، بعضی از ایام هستند که انسان سیر آن را سرعت می دهد، حرکت انسان در بندگی الهی شتاب بیشتری به خود می گیرد و انسان برای اینکه این مسیر را طی کند نیاز به چنین ماههایی دارد.

مدیرحوزه علمیه کردستان گفت: کسانی که از این روزهای عزیز غفلت کند بسیار مغموم می گردد چون در این ایام انسان می تواند سرمایه های معنوی خود را افزایش دهد و در ایام چقدر توصیه به استغفار شده است و اینها دل انسان را نرم می کند و به سمت خدا هدایت می کند و انسان را برای ماه رمضان آماده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: آنهایی که در این ماه توجه بسیاری داشته اند و سعی می کردند که تلاش بیشتری داشته باشند برای ماه رمضان آمادگی بیشتری خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: حضور طلاب در آموزش و پرورش فرصتی برای دانش آموزان شده است که آنها را در مسیر بندگی خدا و محبت اهل بیت (ع) قرار دهد، لذا زمانی چه چنین وظیفه ای برعهده ما باشد باید ابتدا خودمان را تقویت کنیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: متاسفانه به خوبی می فهمیم که بسیاری از دانش آموزان از ابتدایی ترین مسایلی دینی دور هستند و اگر اینگونه ادامه پیدا کند در آینده اثری از دین نمی ماند و اهل بیت (ع) فراموش می شوند، لذا وقتی با چنین چالش هایی درگیر هستیم، باید با معنویت بیشتر انس بگیریم و آن را به دانش آموزان منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: حضور در انتخابات از چندین منظر بسیار مهم است، عدم حضور مردم در انتخابات می تواند چالش های بسیاری برای نظام ایجاد کند، لذا باید مسئله انتخابات را بسیار جدی بگیریم بنابراین باید در این مسئله بسیار کار کنیم زیرا به عینه دیده می شود که در مدارس برخی ها علیه این نظام در حال سم پاشی و توطئه افکنی هستند.

مدیر حوزه علمیه کردستان یادآور شد: اگر مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند عواقب بسیار ناگواری می تواند زندگی مردم و جامعه را در برگیرد، لذا مسئله انتخابات باید به صورت جدی تر بدان پرداخته شود و از فرصتی برای تنویر افکار عمومی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حضور علی علیه السلام در کتاب نهج البلاغه مردم را عمود دین معرفی می کنند و اگر مردم در صحنه نباشند دین دچار مشکل می شود، عامل به فعلیت آمدن حکومت و حاکمیت حضور مردم است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر مردم در کنار امام معصوم نباشند، امام معصوم نیز نمی تواند کار خود را پیش ببرد لذا برخی ها سعی دارند که این حضور را حداقلی کنند که خود و جناحشان رای بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر عنوان کرد: زمانی که آقای خاتمی در دهه ۷۰ به عنوان رئیس جمهور رای آوردند خیلی ها ترسیدند، ولی رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند که حضور حداکثری مردم مهم بوده است.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: همیشه که بحث انتخابات مطرح می شود رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع حضور حداکثری را بیان می دارند و اولویت اول برای معظم له حضور مردم است، زیرا مردم اگر نیایند دشمن علیه کشور طمع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار کرد: خدا را باید هزار مرتبه شکر کرد که در چنین شرایطی که وجود دارد پروردگار دل مردم را هدایت می کند که در روز ۲۲ بهمن شاهد حضور بی نظیر مردم بودیم که این بسیار ارزشمند است.

این استاد حوزه عنوان کرد: مردم زمانی که در کنار امام حسین (ع) نبودند، کربلا به وجود آمد، زمانی که مردم در کنار امام حسن (ع) نبودند کار به صلح با معاویه کشیده شد، لذا این مردم ما مردمی هستند که از مردم زمان پیامبر و حضرت علی آگاه تر و بصیرتر هستند و آنجایی که فکر می کنند که فتنه هایی وجود دارد، وارد میدان می شوند و دسیسه های دشمنان را خنثی می کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان گفت: لذا باید تلاش کنیم که مردم را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات کنیم تا از این حیث دین و نظاممان بیمه شود و در بحث انتخابات آن کسی که اصلح است و شاخصه های لازم را دارد را برای مردم بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار کرد: اگر مجلس منفعل و غیرانقلابی شکل بگیرد هزینه های بسیاری برای این نظام ایجاد می کند همانند مجلس ششم که هزینه های بالایی به این نظام و ملت تحمیل کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: ان شاء الله این انتخابات عامل تقویت سیاسی، اقتصادی و معیشتی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha