پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
image.png

همزمان با برگزاری اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شیخ طوسی، پیام فرزند آیت‌الله شیخ باقر شریف القرشی به این جشنواره قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شیخ عمار جموری در این مراسم به نمایندگی از شیخ مهدی شریف القرشی پیام فرزند آیت‌الله شیخ باقر القرشی را قرائت نمود.

وی در این پیام ضمن تقدیر از اهتمام جامعةالمصطفی به احیای تراث اهل بیت(علیهم السلام) و آثار آیت الله شیخ باقر شریف القرشی، توضیحاتی را پیرامون زندگی علمی و آثار این متفکر و محقق برجسته اسلام ارائه کرد.

شایان ذکر است در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی، از خدمات علمی و پژوهشی مرحوم آیت الله شیخ باقر شریف القرشی، پژوهشگر، مورخ و نویسنده برجسته اهل عراق تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است شیخ باقرشریف القرشی سال ۱۴۳۳قمری برابر با ۱۳۹۱شمسی در نجف درگذشت و مقبره وی در زیرزمین کتابخانه الامام الحسن(علیه السلام) قرار دارد که خود در زمان حیات، تأسیس کرده بود.

وی دارای آثار نوشتاری متعددی در موضوعات مختلف بوده که مجموعه‌ای از آن درباره زندگانی ائمه معصوم(علیهم السلام) است.

کتاب های این محقق و نویسنده عراقی در سال ۱۴۳۰قمری با موضوع سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل‌بیت(علیهم السلام)، در مجموعه‌ای به نام «موسوعة سیرة اهل‌البیت» در ۴۰ جلد به چاپ رسید.

قرائت پیام فرزند شیخ باقر شریف القرشی به جشنواره شیخ طوسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha