دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دومین همایش دکترین مهدویت منطقه کاشان

حوزه / در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و همچنین ارائه مباحث تخصصی مهدویت،دومین همایش دکترین مهدویت منطقه کاشان باهمکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مرکز مهدویت منطقه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و همچنین ارائه مباحث تخصصی مهدویت، دومین همایش دکترین مهدویت منطقه کاشان با همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مرکز مهدویت منطقه کاشان با سخنرانی حجت الاسلام حامد قرائتی و حجت الاسلام زهیر دهقانی با حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهی شب گذشته در سالن مهرگان فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر قرائتی مدیر مرکز مهدویت منطقه کاشان در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت : براساس روایات ائمه معصومین (ع)تمام اهداف و آرمانها به امام زمان (عج)ختم می شود لذا اگر کسی عالم ، فقیر و بالاترین منصب ها را هم داشته باشد ولی امام زمان را نشناسد رستگار نخواهد شد.

مدیر مرکز مهدویت منطقه کاشان با بیان اینکه هنوز عده ای در جامعه خیال می کنند امام زمان(عج) با آنها قهر می باشد و یا نمی خواهد بیاید گفت: نباید توپ را در زمین امام زمان (عج) بیاندازیم که چرا نمی آید در حالی که همه چیز برای آن حضرت مهیا است مشکل از ما می باشد.

حجت الاسلام قرائتی بر لزوم شناخت فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کرد و ابراز داشت :شیوه جنگ کفار بی رحمی و کشتار است ولی شیوه جنگ ائمه رحم و مروت می باشد.

مدیر مرکز مهدویت منطقه کاشان به بی رحمی صهیونیست ها در جنگ غزه اشاره کرد و با بیان اینکه در جنگ غزه هیچ دکترینی به غیر از جنایت و آدم کشی نیست یاد آور شد: علیرغم اینکه در خیلی کشورها بمب اتم ساخته می شود ولی رهبر معظم انقلاب به هیچ عنوان اجازه ساخت بمب اتم را نمی دهد .

حجت الاسلام قرائتی از پذیرش و آموزش ۳۰ طلبه در سبک زندگی و مدیریت در مرکز مهدویت کاشان اشاره کرد و گفت : فقه و اصول مقدمه برای فهم قرآن و روایت می باشد .

مدیر مرکز مهدویت منطقه کاشان اجتهاد و روایات را وسیله ای برای جلوگیری از انحرافات دانست و گفت :باید نماینده ولی فقیه به نیابت از امام زمان(عج) در عرصه مهدویت برای جلوگیری از انحرافات به جامعه بیشتر شناسانده شود.

مدیر مرکز مهدویت منطقه کاشان شناخت دکترین مهدویت در محافل آکادمی و علمی را ضروری دانست و افزود:مقام معظم رهبری فرمود هرکس مخاطبانی در عرصه های مختلف حساس ، خصوصا انتخابات دارد که باید خطرات و آسیب ها را گوشزد بکند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه گوشه نشینی در فرهنگ مهدویت معنا ندارد گفت: در دکترین مهدویت بایدآسیب های معرفتی برطرف شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha