یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اعیاد شعبانیه در جامو-کشمیر هند

حوزه/ مراسم اعیاد شعبانیه، در حسینیه قدیم حسن آباد هند برگزار شد که در آن علاوه بر طلاب مدرسه علمیه جامعة باب العلم، تعداد زیادی از مردم نیز شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند مراسم اعیاد شعبانیه، در حسینیه قدیم حسن آباد برگزار شد که در آن علاوه بر طلاب مدرسه علمیه جامعه باب العلم، تعداد زیادی از مردم نیز شرکت کردند.

در این مراسم حجج الاسلام سید حسن موسوی صفوی، سید مجتبی عباس‌ موسوی، سید محمد حسین موسوی، سید یوسف موسوی و غلام محمد گلزار به سخنرانی پرداختند.

سخنرانان ضمن تبیین ابعاد مختلف زندگانی و سیره حضرت امام حسین (ع)، گفتند: ماه شعبان ماه تولد نوه پیامبر اکرم حضرت امام حسین (ع)، خاتون والا مقام حضرت زینب کبری (س) سید الساجدین، حضرت امام زین العابدین (ع)، حضرت ابا فضل عباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) است. این شخصیت های برگزیده بزرگ ترین و صبورترین شخصیت های تاریخ جهان است و در راه اعتلای حق و انسانیت و پرچم اسلام اقدامات شجاعانه و بصیرانه انجام داده اند.

آنان در ادامه اظهار داشتند: اهل بیت پیامبر(ص) همواره در مقابل نیروهای ظالم و باطل ایستاده اند. تعداد بیشماری از مسلمانان به جرم عشق و دلبستگی به خاندان نبی اکرم به ویژه امام حسین (ع) سر بریده شدند و ما همچنان شاهد این جریان در فلسطین هستیم.

در پایان این مراسم از سوی انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند به طلاب برتر جامعة باب العلم جوایزی نیز اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha