یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1138514
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی

حوزه/ امام جمعه موقت بوشهر انتخابات در ایران را مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: در کشور ما از شخصیتی که در رأس جامعه اسلامی قرار می‌گیرد تا کسی که یک روستا را اداره می‌کند با نظر مردم انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با حضور مردم انقلابی و به امامت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی‌نیا با قدردانی از حماسه حضور مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ۲۲ بهمن امسال مردم ما با حضوری پرشور و دشمن شکن، نشان دادند که صاحب اصلی این انقلاب و حافظ اصلی این انقلاب بوده و هستند، از همان روزی که در برابر اراده مردم، دشمنان تسلیم شدند و پذیرفتند که نمی‌توانند مقابل دریای خروشان این مردم بایستند شروع به ایجاد توطئه و بحران کردند.

وی افزود: دی ماه ۵۷ سران چهار کشور فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا در جزیره گوادلوپ فرانسه جمع شدند، بحث زیادی شد و به یک نتیجه رسیدند که نمی‌توانند رژیم گذشته را نگه دارند و پیروزی مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) قطعی است، اما یک سیاست راهبردی را مصوب کردند که تا می‌توانند برای این مردم بحران درست کنند.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: از آن سو شاهد مرگ و شکست یک یک دشمنان این انقلاب اسلامی بودیم، کسانی که آرزوی سرنگونی انقلاب را داشتند خودشان سرنگون و خوراک مار و مور شدند، چرا که این انقلاب زنده است و به سمت آرمان‌های خودش حرکت می‌کند.

وی با اشاره به دلیل زنده بودن انقلاب بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: دلایل زنده بودن این انقلاب که در بیانیه گام دوم آمده بدین شرح است که چشم اندازهای مبارک، نظام ارزشی والای این انقلاب مثل آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت انسان‌ها تنیده و برای همه مردم و در همه زمان‌ها مقدس است.

وی با بیان اینکه دل زدگی‌ها وجود دارد ولی نه از شعارهای انقلاب بلکه از عملکرد و پایبند نبودن بعضی مسولان است، گفت: پایبندی به اصول در عین حرکت و بهره‌گیری از پیشرفت‌های روز دنیا، آمادگی برای تصحیح خطای خودش از دیگر دلایل زنده بودن انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی تصریح کرد: حماسه دیگری در پیش است و آن حماسه انتخابات خواهد بود، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی.

وی با دعوت از اصحاب رسانه مبنی بر ایجاد امید در بین مردم و شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم، اظهار کرد: اصحاب رسانه خط مقدم مقابله با یأس آفرینی دشمنان در انتخابات در کشور هستند.

امام جمعه موقت بوشهر انتخابات در ایران را مظهر مردم سالاری دینی دانست و یادآور شد: در کشور ما از شخصیتی که در رأس جامعه اسلامی قرار می‌گیرد تا کسی که یک روستا را اداره می‌کند با انتخاب مردم می‌باشد، اما تفاوت مردم سالاری در کشور ما با کشورهای مدعی دموکراسی را در واقعیت باید دید.

وی با بیان اینکه نتیجه این دموکراسی‌ها خود کامگی‌ها شده است، خاطرنشان کرد: کشورهایی که خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند بالاترین جنایت‌ها را در حق بشریت انجام دادند، به طور مثال کشور فرانسه را ملاحظه کنید با استعمار الجزایر چه بر سر این کشور آورد، صدها هزار نفر را کشتند، آواره کردند و قانون خلع مالکیت مردم الحزایر از اموال و داریی‌ها مصوبه همین مجالس و نظام‌های به ظاهر دموکراتیک است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، بیان کرد: در همین زمان حاضر و در منطقه ما اشغال بیست ساله عراق و افغانستان و کشتار و فجایع عظیم بی سابقه در تاریخ، جنگ یمن و الان به خاک و خون کشیدن غزه که در تاریخ جنایات بشر سابقه نداشته نیز نتیجه دموکراسی غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی تصرح کرد: امروز کلمات "دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و حقوق زن، همه پوششی است برای فشار آوردن به کشورها، بهانه درست کردن برای حمله نظامی به یک کشور و جنایت بیشتر و غارت دارایی‌های آنهاست.

وی تدکید کرد: شرکت در انتخابات یعنی تناور شدن این ساختار و تحقق مردم سالاری دینی و خنثی کردن فشار کشورهای ظالم.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به ملاک‌های یک نماینده مجلس، گفت: یک نماینده مجلس باید مسائل کلیدی اقتصادی یعنی اصلاح قانونی ساختارهای معیوب اقتصادی و مشکلات مزمن اقتصادی مثل انحصار زدایی از تولید و توزیع و همچنین اشتغال را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس باید در مسائل اجتماعی از جمله مساله کلیدی مسکن، ازدواج جوانان، پیری جمعیت و مسئولیت‌های اجتماعی و نهادینه کردن هویت ملی برنامه داشته باشد و کارآمد باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha