دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصاحبه با مهتا صانعی

بانوی پژوهشگر حوزوی اهتمام نخبگان جامعه در بحث جهاد تبیین را از الزامات و پیش نیازهای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان کرد.

مهتا صانعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر رهبر معظم انقلاب بارها بر مسأله جهاد تبیین و لزوم اهتمام در این راستا تأکید کرده اند که این مهم نشان از اهمیت فوق العاده این قضیه دارد. بخصوص در ایام انتخابات، جهاد تبیین و نهضت روشنگری در راستای ترغیب آحاد مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی بسیار مهم و کلیدی است.

بانوی پژوهشگر حوزوی افزود: منظور از تبیین، روشنگری و بیان حقیقت و واقعیت است، کما این که هدف این است غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی زدوده شده و با جریان تحریف و دروغ پراکنی و شایعه سازی مقابله شود.

وی با بیان این که اصل تبیین ریشه در آموزه های اسلامی و قرآنی دارد، ابراز داشت: بی شک تحقق انقلاب اسلامی ثمره تبیین گسترده و عمیق بوده که علما و شخصیت ها و چهره های دانشگاهی و علمی و حوزوی متولی انجام آن شده اند. در رأس همه این ها امام خمینی(ره)، به تبیین گری پرداخته و اعضای جامعه را آگاه کردند و این آگاهی نیز موجب شد آن حرکت عظیم و توفنده علیه رژیم جنایتکار پهلوی شکل گرفته و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأسیس گردد.

صانعی ادامه داد: پس از ارتحال حضرت امام(ره) نیز مقام معظم رهبری در طول بیش از سه دهه اخیر، همواره سکاندار بصیرت افزایی و تبیین بوده اند و بزرگ مجاهد این عرصه به شمار می روند، کما این که صدور بیانیه گام دوم، در سال ۹۷، خودش جهاد بزرگ تبیین بود که ایشان انجام دادند و تأکید هم کردند که برای نگارش و آماده سازی متن آن بسیار وقت صرف کرده اند.

مدرس و پژوهشگر رسانه افزود: بر اساس آموزه های ناب دینی وقتی از جهاد سخن به میان می آید، منظور تلاش و کوشش جدی و خستگی ناپذیر در مواجهه با دشمن است. طبعاً در عرصه های فرهنگی و تبیینی باید به عنصر زمان توجه کرد و این طور نیست که به یک باره و به عنوان مثال با فلان ابلاغیه و بخشنامه هدف به طور کامل محقق شود، بلکه ما در این باره نیازمند ثبات قدم، صبر و حوصله و پیگیری اثربخش هستیم.

صانعی افزود: چنین مجاهدتی برای اثرگذاری لازم لاجرم می بایست توأم با اخلاص و توکل به خدا باشد. البته در کنار اخلاص نیازمند روحیه انقلابی و جهادی هستیم به این معنا که در مواجهه با سختی ها و مشکلات و موانع و بعضاً سنگ اندازی ها، خسته نشده و به اصطلاح نااُمید و بریده نشویم و با صبر و استقامت و امید به فضل الهی رو به آینده ای روشن حرکت کنیم.

به گفته بانوی پژوهشگر حوزوی بر اساس فرمایش نورانی قرآن کریم، اگر ما در راه خدا و برای رضایت خدای متعال حرکت کنیم و ثابت قدم بمانیم نصرت الهی نیز با ما همراه خواهد بود و این وعده قطعی و تخلف ناپذیر است.

وی با اشاره به این که در آستانه انتخابات مهم اسفندماه باید نخبگان و اهالی رسانه در جهت جهاد تبیین همت مضاعفی از خود نشان دهند، گفت: حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات توأم با برکات و دستاوردهای بسیاری برای کشور و نظام است به ویژه از منظر تحقق امنیت و اقتدار نظام اسلامی و زمینه سازی برای حل و کاهش مشکلات مردم که این نکات باید به درستی برای آحاد مردم تبیین و تشریح گردد.

انتهای پیام