دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) تنکابن گفت: به کار گیری علم هم در جهت رشد یک جامعه می‌تواند ارمغان صلح و آرامش جهانیان باشد.

کبری طبری، مدیر مدرسه علمیه شهید مطهری(رحمه الله علیه) تنکابن، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: نگاهی به رابطه سه گانه علم، دین و زندگی، در بیانات رهبر معظم انقلاب، نشان می‌دهد که علم از جمله مهم‌ترین و پرقدرت‌ترین ابزار برای اقتدار و پیشرفت یک ملت است.

وی افزود: به عقیده حکما؛ علم اشرف موجودات است، با اینکه به ظاهر انسان عالم موجود اشرف است؛ شرافت عالم به جاهل به خاطر وجود صرف نیست به خاطر نحوه وجود خاصی است که از آن تعبیر به علم می‌کنیم.

وی در ادامه: باید تمام مراکز علمی از حوزه و دانشگاه بسیج شوند و برای ایجاد پیوند بین علم و جامعه تلاش کنند، اگر علم در مسیر درست و الهی قرار بگیرد، باعث خیر و برکت و سلامت بشر می‌شود، چرا که استفاده نادرست از هر چیز، بهره‌ای جز آسیب به جوامع بشری ندارد.

مدیر مدرسه علمیه شهید مطهری(رحمه الله علیه) خاطرنشان کرد: منظور از صلح فقط نبود جنگ نیست بلکه هرچیزی که باعث از بین بردن اختلافات جوامع و هدایت و سلامت جامعه شود صلح است؛ و به کارگیری علم هم در جهت رشد یک جامعه می‌تواند ارمغان صلح و آرامش جهانیان باشد.

وی در پایان گفت: جامعه‌ای که صاحب علم است، دارای قدرت درعالم خواهد بود و در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی هرگز مقهور نخواهد شد و در دنیا دارای اعتبار خواهد بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha