یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ سردار عباسقلی زاده گفت: رسانه‌ها در ایجاد شور و شوق انتخاباتی نقش مهمی دارند و خبرنگاران علاوه بر اینکه باید صدای مردم باشند، باید نسبت به امید آفرینی و انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به عملکردهای مثبت دستگاه‌های مختلف نیز پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی زاده فرمانده سپاه عاشورا امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران، ارشاد و راهنمایی مردم برای حضور در عرصه انتخابات را مهمترین رسالت و وظیفه خطیر رسانه‌ها دانست و اظهار داشت: بر این اساس نباید کوچکترین غفلتی در این زمینه صورت بگیرد، چون امنیت، اقتدار و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی وابسته به برگزاری پرشور و حداکثری انتخابات یازده اسفند است.

وی با تایید وجود برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، بی‌عملی و بدعملی برخی از مسئولان و ظهور و بروز انواع تبعیض‌ها را از جمله این مشکلات برشمرد و افزود: اما ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بارها ثابت کرده‌اند که بدون توجه به این مشکلات و جوسازی‌های رسانه‌ای دشمنان، همچنان در رکاب نظام بوده و برای اقتدار کشور خود همواره در پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند.

سردار عباسقلی زاده مشارکت گسترده مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را از نظر ابعاد داخلی و بین المللی بسیار مهم و حساس دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه از مدت‌ها قبل رسانه‌های معاند خارج نشین، فریب خوردگان داخلی و گروهک‌هایی مثل منافقین اقدام به دسیسه چینی و طراحی انواع توطئه‌ها کرده‌اند، باید در برابر این هجمه‌های سنگین با توانمندسازی رسانه‌های داخلی ایستادگی کرده تا اهداف شوم آنها خنثی شود.

وی اظهار کرد: اکنون رسانه‌های بیگانه و نظام سلطه تمام حملات خود را متوجه انتخابات ایران کرده و کمرنگ سازی آن را نشانه گرفته‌اند، تا بر اساس میزان توفیق خود در این عرصه نسبت به اعمال موضع گیری‌های سیاسی و اقتصادی وارد عرصه شده و مردم و حکومت ایران را زیر فشار قرار دهند.

فرمانده سپاه عاشورا، مشارکت پایین مردم در انتخابات را منجر به طمع بیشتر دشمنان برای زیر فشار قرار دادن ایران اسلامی ارزیابی کرد و گفت: مولفه اصلی در عرصه انتخابات آمار و ارقام است تا طبق آن محاسبات سیاست خارجی کشورها به روی کشور دیگر برنامه ریزی شود، چون نشانه بارز و شفاف مقبولیت و مشروعیت هر نظام سیاسی برگرفته از آمارهای مربوط به میزان مشارکت شهروندان است.

وی بزرگترین رویکرد دشمنان و رسانه‌های معاند درباره انتخابات ایران را معطوف به مشارکت و عکس العمل مردم به این مهم بیان کرد و یادآور شد: دشمنان نظام به خوبی می‌دانند حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده به معنی افزایش اقتدار و حفظ و یکپارچگی ملی ایرانیان بوده و مفهوم این موضوع شکست آنها در طراحی توطئه‌های انتخاباتی است.

سردار عباسقلی زاده گفت: چنانچه استحکام درونی نظام ناشی از برگزاری باشکوه و گسترده انتخابات بیشتر شود، اقتصاد و سیاست بین الملل نیز انعطاف بیشتری برای کشورمان نشان خواهد داد و این به معنی افزایش سرمایه گذاری‌ها است که می‌تواند اقتصاد و معیشت مردم را بهبود بخشد.

وی نقش رسانه‌ها در ایجاد شور و شوق انتخاباتی را بسیار مهم خواند و با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس هستند، ادامه داد: خبرنگاران علاوه بر اینکه باید صدای مردم باشند، باید نسبت به امید آفرینی و انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به عملکردهای مثبت دستگاه‌های مختلف نیز پای کار باشند، چون پرداخت صرف به نقاط منفی به هیچ عنوان برای مردم امیدبخش نیست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha