شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
«صنوبر» به کتابفروشی‌ها آمد

حوزه/ کتاب «صنوبر» نوشته هادی حکیمیان شامل روایت زندگی شهید اسماعیل حیدری توسط انتشارات خط مقدم منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, کتاب «صنوبر» نوشته هادی حکیمیان به تازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و روانه بازار نشر شده است که در برگیرنده روایت داستانی زندگی شهید اسماعیل حیدری است.

صنوبر نام مادر شهید اسماعیل حیدری است روایت کتاب هم از روزهای دلتنگی صنوبر، در نبود پسر، شروع می‌شود, در نبود اسماعیلی که به سوریه رفته؛ و صنوبر می‌داند که سوریه جنگ است. پدر محکم‌تر است و در جواب نگرانی‌های صنوبر؛ می‌گوید: «بچه هم جزو امانت‌های خداست، خودش می‌ده، خودش می‌گیره.» اما مادر که این حرف‌ها سرش نمی‌شود؛ همه چیز از جلوی چشم‌هایش می‌گذرد و بیشتر دل‌آشوب می‌شود. همه چیز از تولد و نوجوانی و جوانی اسماعیل تا روزهایی که سوریه است.

اسماعیل حیدری سال ۱۳۴۷ در آمل به دنیا می‌آید. در نوجوانی به جبهه می‌رود و از همان سال‌ها زندگی‌اش با جنگ گره می‌خورد. چندین بار مجروح می‌شود. اواخر جنگ عضو سپاه پاسداران می‌شود و در همان سال‌ها ازدواج می‌کند و اولین فرزندش سال ۱۳۶۹ متولد می‌شود. اسماعیل حیدری پس از پایان جنگ تحصیلات دبیرستان را تمام می‌کند، کنکور می‌دهد و وارد دانشگاه می‌شود. همچنین به عنوان مربی آموزش اسلحه در چند پادگان مرکز آموزش نظامی، به آموزش می‌پردازد. جنگ و مبارزه و یادگیری و آموزش همیشه در همه‌ی سال‌های زندگی اسماعیل ملموس بود. با آغاز جنگ سوریه، عازم آنجا می‌شود و سال ۱۳۹۲ در منطقه حلب به شهادت می‌رسد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«اسماعیل دانشجوی دانشگاه گیلان است. زن و بچه‌اش را به رشت آورده و یک کار پاره‌وقت در سازمان تعزیرات حکومتی دارد. از نظر او باید با فرد متخلف برخورد شود. مهم نیست آن فرد در بین مقامات آشنا داشته باشد یا نه. اسماعیل مثل روز اول که وارد این شغل شده، خودش را یک سرباز می‌داند. پس از قبولی، به علت استفاده از مرخصی تحصیلی حقوقش نصف شده و زندگی‌شان راحت نیست؛ ولی می‌گذرد. سال بعد بچه‌ی دوم‌شان به دنیا می‌آید.»

این کتاب با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha