دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس دینی گفت: مطالعه دقیق و عمیق قرآن، به انسان کمک میکند تا در زندگی روزمره و مواجهه با چالش‌ها، بهترین تصمیمات را اخذ کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، سیده زهرا پیشنمازی کارشناس دینی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به حدیث ثقلین که نشان‌دهنده برقراری تعادل و تعامل بین کتاب الله و عترت پیامبر(علیهم السلام) است و تأکید دارد که این دو باید همواره در کنار هم باقی بمانند تا هدایت و راهنمایی برای افراد حاصل شود، گفت: قرآن، کتاب مقدس اسلام، به عنوان منبع اصلی حکمت شناخته می‌شود و آیات آن به عنوان کلام الله، به انسان‌، معیار و اصول زندگی ارائه می‌دهد و تمسک به آن به معنای تبعیت از اصول و اخلاقیات و راهنمایی برای زندگی انسان است.

وی ادامه داد: عترت به پیروان و خاندان پیامبر اسلام اشاره دارد که تمسک به آن، به معنای پیروی از آنها به عنوان مدل‌های الهی و رهنمودهای تفسیری برای قرآن است.

پیشنمازی افزود: اگرچه قرآن به عنوان کتاب مقدس الهی می‌باشد، اما توضیحات و تفسیرات عترت نیز برای درک بهتر و اجرای صحیح آموزه‌های قرآن اهمیت دارد، این توازن تضمین‌کننده‌ی هدایت دینی و اخلاقی انسان است.

کارشناس دینی، با اشاره به تحلیل و تدبر در آیات قرآن به نحوی که اصول و احکام دینی به درستی و با توجه به زمینه‌های مختلف زندگی انسان قابل فهم باشند، گفت: با تفقه در قرآن، اصول اصلی اسلامی مانند عبودیت، عدالت، معاشرت، اخلاق و ... در قالب آیات قرآن مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مطالعه دقیق و عمیق قرآن، توجه به اصول تفسیر و تفقه، به انسان، این امکان را می‌دهد تا معانی ژرف‌تر و اثرگذارتری از آموزه‌های دینی استخراج و در زندگی روزمره و مواجهه با چالش‌ها، بهترین تصمیمات را اخذ کند.

وی در پایان توصیه کرد و گفت: در طول مسیر تحقیق، باید از منابع تفسیری قرآن، توجه به زمینه های مختلف علوم اسلامی و فکری، و مشاوره با علماء و محققین دینی نیز، برای فهم کامل‌تر از اصول دینی استفاده شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha