سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
هوش مصنوعی

حوزه/ امروز فعالیت در حوزۀ هوش مصنوعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای اهالی رسانه است زیرا تأخیر در شناخت و یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است برای تمام اهالی رسانه و مطبوعات خطر شغلی داشته باشد و باعث از دست دادن شغل ایشان در آینده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست تخصصی «کاربرد هوش مصنوعی در رسانه» امروز با حضور محمدمهدی زارع، کارشناس ارشد کارآفرینی و هوش مصنوعی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.
زارع در جمع اهالی رسانه با تأکید بر لزوم یادگیری نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای خبرنگاران و فعالان رسانه گفت: امروز فعالیت در حوزۀ هوش مصنوعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای اهالی رسانه است زیرا تأخیر در شناخت و یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است برای تمام اهالی رسانه و مطبوعات خطر شغلی داشته باشد و باعث از دست دادن شغل ایشان در آینده شود.

این کارشناس رسانه با بیان این حقیقت که تکنولوژی به سرعت پیشرفت کرده و روش های سنتی خبررسانی را منسوخ می‌کند، تصریح کرد: اهالی رسانه باید از دولت و حاکمیت مطالبه محصول واقعی در حوزۀ هوش مصنوعی و رسانه را داشته باشند زیرا اگر محصول بومی نداشته باشیم، مجبوریم از پلتفرم‌ها و سکوهای خارجی استفاده کنیم که این شیوه چالش‌های فراوانی برای مردم و اهالی رسانه خواهد داشت.
زارع که خود استارتاپی در حوزۀ هوش مصنوعی با تمرکز بر بازار بین‌الملل راه اندازی کرده است، تأکید کرد: لازم است تا دستگاه‌های اجرایی و حکومتی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و همچنین صاحبان ایده، محصولات بومی هوش مصنوعی در حوزۀ رسانه تولید کنند. ساخت چنین محصولات بومی ضروری است. هم‌چنین لازم است تا تمامی اصحاب رسانه، خبر و مطبوعات از ابزارهای هوش مصنوعی مطلع شوند و بتوانند از آن‌ها در فرآیند کار حرفه‌ای خود استفاده کنند.
این کارشناس به خطرات نبود ابزارهای بومی در حوزۀ رسانه و هوش مصنوعی اشاره و تصریح کرد: اگر ما چالش‌های هوش مصنوعی و رسانه را ندانیم راه را بر خوانش و انتشار اخبار واقعی در جهان خواهیم بست.
او افزود: امروز شاهد هستیم پلتفرم‌های خارجی خبرهای مربوط به غزه و رژیم صهیونیستی را کاملاً تحریف شده و با استفاده از رسانه‌های غربی به مردم منتقل می‌کنند؛ این بدان معناست که اگر شما خبری را از هوش مصنوعی دربارۀ غزه بپرسید این ابزار کاملاً خبرهای رسانه‌های غربی را بازتاب می‌دهد و خبری از رسانه‌های ایرانی و بی‌طرف در آن نخواهد بود.
زارع تأکید کرد: کم‌کاری ما در حوزۀ تولید ابزار هوش مصنوعی و تسلط بر این حوزه بدان معنا است که حق و حقیقت برای مردم با استفاده از هوش مصنوعی پنهان خواهد ماند. بنابراین می‌توانیم با تسلط بر تکنولوژی و استفاده از هوش مصنوعی حقیقت را برای مردم تبیین کنیم.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از امروز آغاز شد، تا چهارشنبه دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha