یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه خواهران

نشست معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار و تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمود ضیایی‌فرد در نشست با معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور بر اهمیت استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و توان علمی و تبلیغی خواهران مبلغه در زندان‌های زنان تاکید و اظهار کرد: با وجود این که آمار زندانیان زن نسبت به جمعیت کل، بسیار کم است، ولی به لحاظ حساسیت نقش‌های اجتماعی مخاطبین، حتی این مقدار کم نیز آزار دهنده بوده و نیاز است تا از حمایت‌های معنوی و بهداشت روانی بهتر و با کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف زندان؛ اصلاح مجرمین و بازگرداندن سلامت‌ آنان با رعایت شان و جایگاه اجتماعی و انسانی می‌باشد که ما می‌توانیم با تمرکز بر آموزه‌های دینی و فرهنگی مانند نماز، روزه، قرائت قرآن و نهج‌البلاغه به صورت غیرمستقیم تاثیر بسزایی در اصلاح رفتار آنان به وجود بیاوریم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: به دلیل پرچالش‌تر بودن بند زنان نسبت به مردان، لازم است که متقاضیان دارای صفت رازداری، انتخاب شده و قبل از ورود، دوره‌های لازم را بگذرانند.

وی با اشاره به نقش کارکردهای نهادهای اجتماعی تاثیرگذار مثل حوزه‌های علمیه و مساجد خاطرنشان کرد: هر چه فعالیت‌ها در این اماکن پررنگ‌تر باشد، ورودی به زندان‌ها کمتر می‌شود و آن‌ فعالیت‌ها می‌توانند نقش بازدارندگی بالایی را داشته باشند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین رجبی با اشاره به مؤثر بودن نقش تبلیغی خواهران طلبه در فضا و محیط زندان بیان کرد: متولی آموزش طلاب خواهر سراسر کشور، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه الزهرا(س) می‌باشند و نقش تبلیغی طلاب در زندان‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ضمن ارائه آماری از تعداد مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و رشته‌های تخصصی تبلیغ، افق دید مسئولان این نهاد انقلابی را نگاه پیشگیرانه دانست و افزود: در این مراکز آموزشی، رویکرد اصلی تربیت مبلغ و تربیت کنشگران اجتماعی موثر است و علاوه بر شبکه سازی، مطالعات و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تناسب اقدامات فرهنگی در جلوگیری از اعمال مجرمانه، گفت: قبل از ورود طلاب و آموزش‌های لازم برای جلوگیری از آسیب و فرسایش روحی مبلغان می‌بایست در گام نخست تناسب روحیه افراد را مقدم بر انگیزه و توان و سطح علمی آن‌ها قرار داده و با تست‌های مختلف تشخیص صلاحیت‌های مختلف را احراز کنیم.

وی ضمن تاکید بر مهارت‌ورزی طلاب قبل از ورود به مشاوره و آموزش مسائل دینی گفت: کار با کودک و نوجوان در کانون اصلاح و تربیت و بانوان زندانی باید مورد اهتمام جدی قرار بگیرد و طلاب مهارت کافی را در این خصوص داشته باشند.

شایان ذکر است در انتهای این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و حوزه علمیه خواهران کشور منعقد گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha