دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس سیاسی گفت: پیوند بین امام و امت، کلید مقابله با دشمنان ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، سعید قلی زاده کارشناس مسائل سیاسی، در جمع اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به شناخت دشمن از مردم ایران گفت: اصلی‌ترین عنصر یک کشور، پیوند بین امام و امت است؛ این پیوند مثالی است از اسرائیل که با وجود امکانات نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و..، نتوانسته پیوندی قوی با مردم خود ایجاد نماید، ولی در مواردی مانند غزه و یمن، پیوند بین حماس و انصارالله با مردم وجود دارد که موجب مقاومت و ایجاد ارتباط نزدیک آن شده است.

قلی زاده با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا به امروز، جامعه ایران چند مرحله جنگ را پشت سر گذاشته افزود: از جنگ‌های سخت تحمیلی تا نیمه سخت و ترورها، سبب رویش‌های جدید در جامعه است، اما جنگ‌های نرم، همچون فشار اقتصادی و..، شروع ریزش ها بوده؛ هرچه پیوند بین امام و مردم ضعیف‌تر شده، فتنه‌های بیشتری رخ داده است.

کارشناس سیاسی در ادامه افزود: دشمن با تلاش برای ایجاد مولفه‌های فکری و رفتاری خاص در ایران، چهار مؤلفه مادی گرایی، سکولاریسم، اومانیسم و اصالت هر چیزی بدون در نظر گرفتن خدا را ایجاد کرد که از طریق حملات موزاییکی، درصدد رسیدن به اهداف خود است.

وی خطاب به طلاب مبلغ، تاکید کرد: مهم است که در فرآیند اغنا سازی افکار عمومی، زاویه دید افراد را از احساس به منطق یا برعکس تغییر داد و به مردم توضیح داد که چگونه با حمایت از پیوند بین امام و مردم، می‌توان از تهدیدهای دشمن و تلاش‌های او برای نفوذ در جامعه جلوگیری کرد.

قلی زاده در پایان خاطرنشان کرد: این پایه ریزی، برای ظهور ارزش‌های حقیقی و اسلامی در جامعه و زمینه سازی حکومت مهدوی لازم است و هر گونه کوتاهی در آن، آسیب جدی به همراه دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha