دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حميدرضا افسانی

حوزه/ کتاب "اللهجة العربیه فی القرآن الکریم" به قلم حجت الاسلام حمیدرضا افسانی از انتشارات "شهد علم" منتشر شد.

حجت الاسلام حمیدرضا افسانی، نویسنده کتاب (اللهجة العربیة فی القرآن الکریم) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، عنوان کرد: این کتاب قواعدی را به شما می آموزد که با رعایت آن لهجه شما از فارسی به لهجه عربی فصیح تغییر می کند و در قرآن کریم، نماز، دعا و حتی مکالمه عربی کاربرد دارد.

استاد تجوید جامعة المصطفی گفت: هر کسی که می خواهد لهجه عربی داشته باشد و این لهجه را در قرآن، نماز، دعا، و حتی مکالمه عربی به کار ببرد مخاطب این کتاب است ولی چون به زبان عربی نگاشته شده است قاعدتا خواننده کتاب باید با زبان عربی آشنا باشد.

استاد مؤسسه فرهنگی قرآنی ثقلین ادامه داد: البته بیشتر هدف این بوده تا طلاب محترم و ائمه جماعات از این کتاب بهره برده و مخصوصا در قرآن و نماز به کار ببرند.

استاد تجوید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان کرد: علاقه مندان می توانند به آیدی @hrahra در پیام رسان ایتا درخواست ثبت سفارش خود برای دریافت این کتاب نمایند.

حجت‌الاسلام افسانی هدف از نگارش کتاب را اینگونه عنوان کرد: هدف از نگارش این کتاب ارتقاء سواد قرآنی طلاب بوده چرا که در زمانه ای به سر می بریم که وهابیت با استفاده از لهجه عربی و صوت و لحن که از ابزار زیبایی و جذب مخاطب در تلاوت است بیشترین بهره را در قرآن و خصوصا در نماز برده است تا حدی که گاهی برخی حاجیان ایرانی پس از برگشت از سفر حج هنوز مجذوب تلاوت قرآن و نماز آنها هستند و از آن به یکی از خاطرات خوب خود از این سفر یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: سالها پیش این سوال در ذهن من شکل گرفت که چرا طلاب عزیز ایرانی باید قرآن و نماز را با لهجه فارسی بخوانند و چرا از این ابزار در تلاوت قرآن و نماز برای جذب مخاطب به دین اسلام و مذهب حق شیعه استفاده نکنند؟

البته لازم به ذکر است که انصافا برخی از طلاب محترم استفاده میکنند ولی هدف گسترش آن به صورت حداکثری است ان شاءالله.

حجت الاسلام افسانی اظهار کرد: در این کتاب به بحث لهجه عربی پرداخته و به روش خودآموز بهره برده ام تا مخاطب با استفاده از متن و استماع ۵٠ فایل صوتی استودیویی که به صورت لینک در اختیار مخاطب گذاشته می شود بتواند خود به تمرین و ممارست بپردازد و در قرآن، نماز و... به کار ببرد.

گفتنی است که کتاب کتاب خود آموز "اللهجة العربیة فی القرآن الکریم" به زبان عربی فصیح به همراه ۵٠ فایل صوتی استودیویی در قطع جیبی می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha