شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم تجلیل از دست اندرکاران اعتکاف در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام فیضی گفت: امسال سیاستی که از اول امر دنبال می‌شد، این بود که مراسمات اعتکاف حاکمیتی نباشد و کارها را به مردم بسپاریم، همان کاری که انقلاب اسلامی با آن شروع شد و دولتی کردن کارها و حکومتی کردن مراسمات اشتباه تاکتیکی است و باید کارها به صورت مردمی پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد فیضی امروز در مراسم تجلیل از فعالان اعتکاف ۱۴۰۲ که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در نوع خود اتفاق بی‌نظیر است و همه به آن اذعان دارند و از اول کار با عزم و اراده مردم کار را شروع کرد و به پیروزی رسید و این برای ما توفیق است که در عصر انتظار امام زمان(عج) زندگی می‌کنیم.

وی افزود: مراسم اعتکاف امسال به اعتراف همه دست اندرکاران با حضور مردم به صورت عالی برگزار شد و نسبت به سال‌های گذشته تعداد افراد شرکت کننده در ارومیه دو برابر و مساجد سه برابر شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ مسجد در ارومیه اعتکاف را برگزار کردند، تصریح کرد: امسال سیاستی که از اول امر دنبال می‌شد، این بود که مراسمات اعتکاف حاکمیتی نباشد و کارها را به مردم بسپاریم، همان کاری که انقلاب اسلامی با آن شروع شد و دولتی کردن کارها و حکومتی کردن مراسمات اشتباه تاکتیکی است و باید کارها به صورت مردمی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در اعتکاف دیدیم که اگر به مردم اعتماد شود نتایج عالی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: برخی نهادهای که بر اساس دستورالعمل‌های کشوری قرار بود در اعتکاف همراهی و همکاری کنند، اصلا در جلسات حضور پیدا نکردند و برخی‌ها هم که به جلسات آمده بودند، قول‌هایی دادند اما عمل نکردند اما تبلیغات اسلامی با کمک مردم کار را پیش برد.

حجت‌الاسلام فیضی عنوان کرد: برنامه تبلیغات اسلامی این است که در سال‌های آتی اعتکاف کاملا به دست مردم و روحانیت سپرده شود و مشکلات پیشرو هم حل شود تا اعتکاف سال‌های آتی بدون مشکل باشد و تلاش این است که ثبت نام‌ها نیز کاملا غیر حضوری و سامانه‌ای باشد تا هم آمار قطعی ثبت نام کننده‌ها برای برنامه‌ریزی‌های لازم در دست باشد و هم مشکلات کم گردد.

وی با تأکید براینکه باید تحول و تربیت در این جلسات و نشست‌هایی شبیه اعتکاف اتفاق بیفتد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) اولین اعلامیه‌ خود به این آیه اشاره کردند؛ قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ ۖ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ، بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا، دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید، مشکلات مسیر مانع کار نباید باشند و این مشکلات دقیقا موضوع کارهاست و نباید این مسئله ما را دلسرد کرده و ناامیدی ایجاد کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: اگر بتوانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به معنای واقعی برای مردم تبیین کنیم مردم جلب خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه باید محاسن انقلاب را برای مردم بیان کنیم، ابراز کرد: برخی‌ها ذره‌بینی به دست گرفته‌اند و فقط اشکالات را می‌بینند، هر چند مشکلات را باید دید و آن ها را حل کرد اما نباید از موفقیت‌ها غافل شد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن رسانه‌ها را در اختیار دارد و مطالب و خواسته‌های خود را به جامعه پمپاژ می‌کند، بنابریان باید در برابر آن ما امید را یه جامعه تزریق کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha