یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
منشور روحانیت

حوزه/ بر اساس پیام اخیر حضرت امام تکلیف امروز روحانیت رفع سؤالات و شبهات در مورد اسلام و ابعاد وسیع انقلاب اسلامی، ارتباط و گفت و گوی مستقیم با افراد جامعه و انتقال اصول و مباحث منطقی و صحیح به مردم و مطالعه دقیق موضوعات اسلامی به‌طور گروهی و هماهنگ است تا یک جبهه پرتوان فکری بر اساس اسلام گشوده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سالروز صدور منشور روحانیت امام خمینی(ره)، گزیده‌ای از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در تشریح منشور روحانیت تقدیم علاقمندان خواهد شد که به شرح زیر است:

در این پیام امام، مطالب زیادی یافت می‌شود که در آن درس‌های فراوانی وجود دارد که علاوه بر آن در مسائل بسیار مهم بر دو محور اساسی تأکید می‌کند، یکی «سفارش به وحدت میان روحانیت» و دیگری «تبیین درست حقایق اسلام و حفظ آن از تخلیط و انحراف توسط روحانیت متعهد»، حرکتی که ائمه دین علیهم السلام بر آن تأکید بسیار داشته‌اند.

تشکیل حکومت توسط پیامبر اکرم (ص) به‌منظور حاکم کردن دستورات خدا بر جامعه و افراد آن است و امروز باید همه اهداف ما در جهت حاکم کردن اسلام در سیاست، اقتصاد، علم و هنر، مناسبات اجتماعی و رفتارهای انسانی باشد. ما باید حرکت خودمان را در راه اسلام بر این مبنا قرار دهیم.

بر اساس پیام اخیر حضرت امام تکلیف امروز روحانیت رفع سؤالات و شبهات در مورد اسلام و ابعاد وسیع انقلاب اسلامی، ارتباط و گفت و گوی مستقیم با افراد جامعه و انتقال اصول و مباحث منطقی و صحیح به مردم و مطالعه دقیق موضوعات اسلامی به‌طور گروهی و هماهنگ است تا یک جبهه پرتوان فکری بر اساس اسلام گشوده شود.

امروز در دنیا موج استفهام از اسلام بسیار زیاد است و خیلی از جوانان و روشنفکران می‌خواهند بدانند اسلام که جنجال به راه انداخته و با تشکیل حکومت به قدرت‌ها پرخاش می‌کند چه دارد و دکترین سازنده جامعه‌اش چیست لذا ما باید برای پاسخ به سؤالات آماده باشیم.

سخنان کمتر دیده شده رهبر انقلاب در تشریح منشور روحانیت

امام با دید روشن و مبناساز شجاعانه در مسیر دفاع از اسلام قرار دارد و وظیفه ماست که اشتباهات گذشته را که امام امت در پیام‌شان به آن اشاره کرده‌اند برطرف سازیم ...

امروز جمهوری اسلامی دنیا را به لرزه درآورده است و ما باید در مقابل دنیا که تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام صرف می‌کند صف‌آرایی فکری نماییم.

گزیده‌ای از سخنرانی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در جمع حوزویان تهران - ۱۳ اسفند ۱۳۶۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha