چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله رجبی در دیدار جمعی از خواهران طلبه

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات و سایر عرصه های نظام اسلامی باعث مایوس شدن دشمنان می شود و عاشقان انقلاب اسلامی را در همه دنیا خوشحال، با نشاط و با انرژی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از طلاب خواهر شهرستان پرند با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام زمان(عج) گفت: در روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) آمده است که" إنّ لِرَبِّکُم فی أیّامِ دَهرِکُم نَفَحاتٍ، فَتَعَرَّضُوا لَهُ لَعَلَّهُ أن یُصِیبَکُم نَفحَةٌ مِنها فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا" اگر انسان غافل باشد موقعیت های مختلف می گذرد و انسان نمی تواند از این فرصت ها استفاده کند.

وی افزود: یکی از همین فرصت هایی که برای شما خواهران گرامی و طلاب به وجود آمده است همین فرصت طلبگی و استفاده از تعالیم اهل بیت(ع) است باید آن را قدر بدانید؛ باید خودتان را آماده کنید که هر چه بیشتر از این رحمت الهی استفاده کنید و اگر با این نگاه توجه کنید شکرگزار خدای متعال می شوید چون می دانید که این یک نعمت است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: یقیناً بدانید که آمدنتان در این مسیر به عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها است، لذا شکر این نعمت بزرگ را بجا آورید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین انواع شکر گفت: شکر چند نوع است، شکر لفظی یعنی با زبانمان از خدای متعال تشکر کنیم، شکر قلبی به این صورت که بدانیم این مسیر یک نعمت بزرگ الهی است و شکر عملی این است که بهترین و بیشترین استفاده را از این فرصت ببریم؛ شکر عملی نیاز به تأمل، فکر و بکار گرفتن همه ظرفیت ها دارد؛ علامه مصباح(ره) بسیار فکر می کردند که چه کاری را چگونه و به چه صورتی انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خواهران طلبه به خوبی می توانند مسیری که حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بعد علمی و معنوی پیمودند را در حد خود با اخلاص طی کنند و در مسیرآن حضرت تاثیرگذار باشند.

وی گفت: خواهران طلبه می توانند در ابعاد علمی، معنوی، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی با پیروی و الگوگیری از حضرت زهرا(سلام الله علیها) اثر گذار باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: انسان گاهی نمی داند که چه ظرفیت هایی دارد و چقدر می تواند ثمرات داشته باشد، نباید لحظه ای از لحظات شما هدر برود، مراقب باشید که از این فرصت نسیم رحمت بیشترین استفاده را ببرید چرا که بزرگان و علما همگی از لحظات عمر خود بیشترین استفاده را می برده اند.

آیت الله رجبی خاطرنشان ساخت: سعی کنید وجود مبارک باشید، یعنی از همه لحظات عمر خود به خوبی استفاده کنید و در جامعه نیز اثرگذاری داشته باشید، کسانی که تحت تاثیر تعالیم شما قرار می گیرند سالها اثرگذار می باشند.

وی افزود: رسالت یک طلبه محقق زمانی تمام می شود که بداند یک مطلب را چگونه بیان کند، چه مقدار و با چه طریقی بیان کند که مخاطب بپذیرد و به آن معتقد شود، ویژگی طرح ولایت این گونه بوده است؛ علامه مصباح(ره) به این فکر کردند که در این دوره طرح ولایت چه چیزی به جوانان گفته شود، چه استادی این مطالب را بیان کند.

آیت الله رجبی گفت: خودتان را مسلط به معارف کنید، رسالت خود را در جامعه تشخیص دهید، شبهات را شناسایی کرده و آن را پاسخ دهید این موارد موجب می شود که وظیفه خود را به خوبی تشخیص داده و به آن عمل کنید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در توصیه هایی به طلاب خواهر گفت: سعی کنید برنامه ریزی کنید برای تقویت ارتباط با حضرت بقیه الله و حضرت زهرا، اگر لطف این حضرات بیشتر شود مطمئن باشید که در اهدافتان نیز موفق تر می شوید، این حضرات بسیار کریم می باشند و کوچکترین کارها برای آنان موجب بیشترین لطف و عنایت آنها می شود چرا که حضرت معصومین(ع) وجه الله هستند یعنی نزدیک ترین مقامی که به خدای متعال وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم و نقشی که طلاب می توانند در این عرصه داشته باشند گفت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات و سایر عرصه های نظام اسلامی باعث مأیوس شدن دشمنان می شود و عاشقان انقلاب اسلامی را در همه دنیا خوشحال، با نشاط و با انرژی می کند. این رأی دادن ما اثر آن سالها می ماند یک حرکت مخلصانه ما در انتخابات برکات زیادی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha