یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجۃ الاسلام الشیخ علی النجفی

حوزه/ حجت‌الاسلام علی نجفی گفت: جامعة المنتظر، مرکز علوم قرآنی و حدیثی است که همچنان در تلاش خدمت به تشنگان و جویندگان علوم آل محمد هست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام علی نجفی فرزند آیت الله حافظ بشیر حسین نجفی در ادامه سفر به پاکستان به همراه هیئت همراه از حوزه علمیه جامعة المنتظر بازدید و مدیران و اساتید این مرکز علمی دیدار کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری مدیر داخلی جامعة المنتظر، اساتید و طلاب به مهمانان خوش آمدید گفتند و از آنان استقبال کردند.
حجت‌الاسلام علی نجفی بر سر مزار حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر حسین نجفی، شیخ الجامعه اختر عباس، حضور یافت و برای علو درجات آن مرحومین دعا کرد.
فرزند آیت الله حافظ بشیر نجفی در مسجد امام علی جامعه المنتظر در سخنانی گفت: نزدیک چهل سال است که از پدر بزرگوار مان و بزرگان درباره جامعه المنتظر می شنیدم. و آرزو داشتم که این مرکز علمی را از نزدیک ببینم که الحمد لله امروز این توفیق را یافتم.
وی به یاد گیری زبان عربی تأکید کرد و گفت: زبان عربی، زبان قرآن کریم است و یادگیری آن بسیار آسان است. طلاب برای یاد گیری آن کوشا باشند.
وی ابراز داشت: جایگاه طلاب بسیار بالاست. در این حوزه به زهد و تقوا، بیشتر تأکید دارد. این جامعه، مرکز علوم قرآنی و حدیثی است که همچنان در تلاش خدمت به تشنگان و جویندگان علوم آل محمد هست. امیدوارم با راهنمایی آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، بسیار توسعه خواهد یافت.
حجت‌الاسلام محمد افضل حیدری در سخنانی گفت: حجت الاسلام علی نجفی را به مهد علم خوش آمد می گویم. الحمدلله جامعه المنتظر طی چندین سال گذشته موفق شده که هزاران عالم و روحانی را در اختیار جامعه قرار دهد که اکنون در جاهای مختلف جهان در مراکز مختلف مشغول تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام هستند.
وی افزود: این حوزه جایی است که پدر بزرگوار وی تحصیلات دینی را آغاز کرد و اکنون در محافل علمی به مقام والایی نائل آمده است. برای این حوزه علمیه مایه مباهات است که آیت الله حافظ بشیر حسین نجفی از فارغ‌التحصیلان و طلاب جامعة المنتظر است.
وی آیت الله حافظ بشیر نجفی را سرمایه شبه قاره دانست و افزود: آیت الله بشیر نجفی با وجود اینکه پاکستانی بود در جامعه عرب و در محافل علم و فضل منزلتی به دست آورد که ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی همچنین از اساتید علمای آل کاشف الغطاء و آل حکیم نیز به شمار می آید.
حجت‌الاسلام ضیاءالحسن نقوی ضمن معرفی جامعة المنتظر به زبان عربی، گفت: این مرکز علمی در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد. و همچنین شخصیت هایی همچون حجت‌الاسلام شیخ اختر عباس، حجت‌الاسلام حسین بخش جارا و حجت‌الاسلام صفدر حسین نجفی در گذشته از مدیران این جامعه بود. و اکنون آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی، زعیم این حوزه علمیه است.
وی تصریح کرد: آیت الله حافظ بشیر حسین در دهه ۱۹۶۰ در همین حوزه مشغول تحصیل بودند و سپس برای کسب علم به نجف اشرف مسافرت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha