شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حوزہ علمیہ جامعۃ المنتظر لاہور میں دارالتحقیق قرآن و الحدیث کا افتتاح

حوزه/ اداره دارالتحقیق در حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور پاکستان توسط آیت الله سید حافظ ریاض حسین نجفی افتتاح شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» اداره دارالتحقیق در حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور پاکستان راه اندازی و به دست آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان افتتاح شد.

دارالتحقیق در زمینه موضوعات مختلف مرتبط با قرآن، حدیث، تاریخ و عقاید فعالیت خواهد کرد.

در کنار دارالتحقیق، دارالتبلیغ نیز شروع به کار کرده است که به فضلا و طلاب فن خطابت و موارد مربوط به مخاطبان آموزش داده میشود. همچنین ایجاد ارتباط بین مبلغین حوزه های علمیه نجف اشرف و قم که برای تبلیغ در مناطق مختلف کشور پاکستان به ویژه در ماه رمضان و محرم عازم می شوند، از وظایف اداره تبلیغ می باشد.

علاوه بر آن یک صندوق قرض‌الحسنه برای تسهیل طلاب عزیز نیز راه اندازی شده است که طلاب جامعه المنتظر لاهور در صورت نیاز می توانند از آن وام بگیرند.

اداره فارغ‌التحصیلان یکی دیگر از ادارات‌ جدید حوزه علمیه جامعة المنتظر است که ثبت فعالیت و تعداد علما و طلاب که از زمان تأسیس این حوزه علمیه، از جمله وظایف این اداره می باشد.

در مراسم افتتاحیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد افضل حیدری نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین مرید حسین نقوی مدیر داخلی جامعة المنتظر لاهور، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر گلو استاد جامعة المنتظر، علی ذوالقرنین نقوی رئیس کمیته مسجد و دیگر علمای برجسته حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha