دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی، برنامه‌ های این ستاد را به مناسبت بزرگداشت نیمه شعبان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز مرتضی شفیعی» در جمع خبرنگاران ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت و فرهنگ انتظار را از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های نیمه شعبان عنوان کرد و اظهار داشت: در آستانه ولادت باسعادت حضرت ولی عصر(عج) و عید بزرگ شیعیان برنامه های مختلف تبلیغی، ترویجی،قرآنی، فرهنگی، هنری ... در سطح کانون های مساجد استان انجام می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: همراه با فضا سازی مساجد و نور افشانی در معابر و محلات قرار است نشست های معرفتی، بصیرت افزایی و جلسات سخنرانی با دعوت از وعاظ برتر استانی و کشوری با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت، تبیین فلسفه غیبت و وظایف منتظران در عصر حاضر و توزیع اقلام تبلیغی، فرهنگی و مذهبی با موضوع مهدویت در سطح کانون های مساجد استان انجام گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمات احیای شب ۱۵ شعبان، مراسمات جشن و سرور میلاد امام زمان(عج) همراه با مولودی خوانی، مداحی، تجلیل از فعالان، پیشکسوتان، خانواده شهدا، و همنامان با امام دوازدهم ، قرائت زیارت آل یاسین، دعای استغاثه و دعای فرج، اجرای طرح تلاوت نور و هدیه ثواب این طرح به نیت تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج)، برگزاری محافل قرآنی و کرسی های تلاوت و مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی بخش دیگری از این برنامه ها خواهد بود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تهیه و اهدای جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی ،سفره های احسان مهدوی، پخت و توزیع نذورات غذای گرم، توزیع بسته های کمک معیشتی، و گوشت گرم قربانی میان خانواده های کم بضاعت را از دیگر برنامه های کانون های استان به مناسبت ماه شعبان اعلام کرد.

وی افزود: اجرای میدانی گروه های سرود و نمایش در جشن های خیابانی و در شبستان مساجد، مسابقات مختلف نقاشی و دل نوشته، طراحی پوستر، تولید پادکست نیز بخشی از برنامه های هنری کانون های مساجد استان به مناسبت نیمه شعبان می باشد.

شفیعی در پایان با اعلام فعالیت ۸۳ باب کانون فرهنگی هنری مزین به نام و القاب امام دوازدهم در استان اظهار داشت: مراسم افتتاح تعدادی از کانون های فرهنگی هنری جدید التاسیس نیز در این ماه انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha