پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه خرمدره گفت: انتخابات، اصلی‌ترین بستر برای مطالبه‌ حقوق مردم است که موجب تزریق امید در جامعه بوده و توطئه‌ها را خنثی می‌کند و عامل اقتدار ملت است و قاعدتاً دشمن مخالف آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به ضرورت انتخابات، گفت: هم اصل انتخابات و هم مشارکت حداکثری به عنوان پشتوانه نظام و ایران اسلامی است.

وی افزود: انتخابات، اصلی‌ترین بستر برای مطالبه‌ حقوق مردم است که موجب تزریق امید در جامعه بوده و توطئه‌ها را خنثی می‌کند و عامل اقتدار ملت است و قاعدتاً دشمن مخالف آن است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح، یادآور شد: در کنار معرفی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت، باید به ویژگی‌های کاندیدای اصلح توجه جدی شود.

وی ادامه داد: باید نمایندگان اعتقاد به دین و نظام اسلامی داشته باشد چراکه کسی که به اسلام و نظام اسلامی اعتقاد ندارد، گرفتار تناقض است و آن چه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به آن توجه دارد، همین نکته است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: از ویژگی‌های دیگر، دارای روحیه پیگیری، پشتکار و خستگی‌ناپذیری است. مردمی بودن کسی که خود را تافته جدا بافته بداند، قاعدتاً روحیه خدمت نیز نخواهد داشت.

وی در بخشی دیگر با اشاره به موضع‌گیری تند و تهدیدآمیز ترامپ علیه ناتو و وعده عدم حمایت در صورت حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو، گفت: این اقدام ضمن آن که نشان دهنده تناقض آشکار در سیاست‌ خارجی آمریکاست، از طرفی به معنای نزدیکی هر چه بیشتر به جهان چند قطبی و فروپاشی هر چه بیشتر سیطره آمریکا بر دنیا و به تبع آن، ظهور قدرت‌های جدید است؛ به لطف خدا، نظام جمهوری اسلامی اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری جهان آینده خواهد بود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت یک ضرورت است که باید به آن توجه شود و از طرفی مبانی تربیت باید عوض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha