دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام شریفی

حوزه / حجت‌الاسلام شریفی با بیان اینکه انتخابات نشان دهنده عزم و اقتدار ملی است گفت : انتخابات فرصتی برای انتخاب مسئولین لایق و حلال مشکلات است رأی ندادن منجر به آسیب از دست دادن تصمیم سازی و کشف افکار جدید می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان بندر لنگه ظهر امروز در در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از بهترین راه های قرب الی الله،سلوک و عبودیت ، همچنین از بهترین راه ها ارتباط و پیوند به وجود امام زمان (عج) دعا برای آن حضرت است چرا که این دعا اولا :از وظایف عبادی ماست و قطعا عبادت است از این منظر هر عبادتی آثار و برکات خود را دارد ثانیا: این دعا عرض ارادت و محبت نسبت به وجود نازنین امام زمان (عج) است و قطعا از ناحیه مبارک آن امام کریم بی پاسخ نخواهد ماند و ایشان دعا کننده را مورد لطف و عنایت خاص خود قرار خواهد داد.ا

وی افزود: عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعیت فعلی انتقادی، گزینه ی مناسبی نیست برعکس ، انتخابات فرصتی برای انتخاب مسئولین لایق و حلال مشکلات است رأی ندادن منجر به آسیب از دست دادن تصمیم سازی و کشف افکار جدید می شود.

خطیب جمعه بندرلنگه گفت: اقتصاد جدای از مشارکت نیست مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور را به دنبال دارد گذشته از آنکه آسیب های مشارکت حداقلی در انتخابات برای کشور به مراتب بیشتر از انتخاب گزینه رأی ندادن به هر دلیلی است مشارکت کم در انتخاباتی مردم، منجر به بروز آسیب های امنیتی است. نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه مشکلات را زیاد تر و پیچیده تر می کند.

حجت‌الاسلام شریفی ادامه داد: نماینده مجلس با مواجه با مشکلات مردم باید خستگی ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت جهادی داشته باشد. نماینده هایی که در مواجه با مشکلات همت حل آنها را نداشته باشند نباید در مجلس حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: افراد در دوران پیش از انتخابات و فعالیت های تبلیغاتی خود ممکن است از سوی برخی افراد حمایت شوند این حمایت ها از طریق مالی و سایر راه ها صورت می گیرد بنابراین چنین فردی نمی تواند نماینده واقعی مردم باشد چون همواره به فلان حزب و یا فلان شخص وابستگی دارد و باید برای جبران هزینه های انتخابات در جهت تحقق اهداف او تلاش کند پس نماینده مردم باید از هر گونه منفعت حزبی و یا شخصی استقلال داشته باشد تا بتواند بی طرفانه و مستقل برای سعادت مردم تصمیم گیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha