شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سهیل اسعد

سهیل اسعد در همایش «مادرانه»اظهار کرد: علت اینکه دشمنان بر مسأله حجاب تمرکز کرده‌اند این است که زن جایگاه و کرامت ویژه‌ای در منظومه اجتماعی اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سهیل اسعد، امروز جمعه چهارم اسفند در سالن همایش «مادرانه» که در سالن شهید سلیمانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد درباره مهدویت و انتظار گفت: به زن به عنوان یک مربی که تربیت نسل ها بر عهده اوست، نگاه شود، از این رو باید تمهید ویژه‌ای برای استقبال و ظهور حضرت حجت(عج) داشته باشد.

این مبلغ بین المللی تاکید کرد: زن نقش اساسی در فضای تربیتی دارد و باید جایگاه خود را درک کرده و به باطن خود به عنوان کسی که می‌تواند در امور معنوی جایگاه متمایزی از مرد داشته باشد، نگاه کند.

وی اضافه کرد: راه رسیدن به علو درجات معنوی، قلب است و احساسات یک زن نقش اساسی برای رسیدن به قله‌های معنوی دارد.

اسعد با بیان اینکه بیشترین افراد تازه مسلمان شده زن هستند بیان کرد: زنان در مقابل دردهای زندگی بیشتر متاثر می‌شوند و دنبال جان پناه می‌گردند که دین و معنویت بهترین گزینه برای آنان تلقی می‌شود.

وی مطرح کرد: علت اینکه دشمنان بر مسأله حجاب تمرکز کرده‌اند این است که زن جایگاه و کرامت ویژه‌ای در منظومه اجتماعی اسلام دارد؛ حجاب فرهنگی است که از دل آن بصیرت، مقاومت، قیام و جهاد ساطع می‌شود و پشت صحنه مقاومت همیشه مادران محجبه حضور داشته اند.

این مبلغ بین المللی به تبیین وظیفه انسان‌ها در قبال انتظار پرداخت و افزود: معرفت امام، ثبات در عقیده و برائت از دشمنان از جمله کارهای کلیدی است که باید صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: دین ناقص به درد نمی‌خورد و باید در منظومه مهدوی با دشمن دشمنی کرد و اگر دشمن قابل اصلاح بود، بدی او را تبدیل به خوبی کرد و اگر غیر از این بود باید به قیام و جنگ علیه او پرداخت.

سهیل اسعد ادامه داد: باید برای سلامتی امام(عج) صدقه داد، دعای فرج را با لسان قلب بر زبان جاری کرد و برای امامی که حی و حاضر و ناظر است از جان و دل مایه گذاشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha