شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قبانچی در همایش سالانه خواهران قاری قرآن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: اسلام بر حضور زن در صحنه و رویارویی با نبرد حق و باطل تأکید دارد و نقش او را حاشیه‌ای نمی‌داند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف صبح امروز در آستانه ماه مبارک رمضان در همایش سالانه خواهران قاری قرآن که به همت دفتر بانوان مجلس اعلای اسلامی نجف اشرف در تالار امام حسین (ع) حسینیه اعظم فاطمیه این شهر برگزار شد گفت: سه نظریه برای حضور زنان در صحنه و مشارکت آنها با مردان در نبرد حق و باطل از زمان پیدایش بشریت تا ظهور حضرت مهدی (عج) و پس از آن وجود دارد که عبارتند از:

۱- نظریه حضور با عفت و نجابت

۲- نظریه حضور با بی‌حیایی و عدم تعهد

۳- دوری جستن و غیبت از صحنه

وی افزود: خداوند متعال درباره مشارکت زن و حضور او در میدان، نمای آشکاری را در آیه (المؤمنون والمؤمنات بعضهم اولیاء بعض) به تصویر کشیده است و این آیه نشان می‌دهد که زن در حاشیه قرار ندارد بلکه نقش اساسی به عهده او نیز می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: امروز ما در نبرد بین حق و باطل به سر می‌بریم؛ در هر خانه‌ای در کشور اسلامی ما و حتی در اروپا با جنگی به نام جنگ نرم روبرو هستیم تا جایی که ماجرا به دگرگونی در خلقت الهی رسیده است که دختر به پسر و پسر به دختر تبدیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما در این نبرد دارای سه عنصر قوت ارتباط با خدای متعال، ارتباط با اهل بیت (علیهم السلام) و ارتباط با مرجعیت دینی هستیم، تأکید کرد: ما در سایه این عناصر با توکل به خداوند متعال پیروز هستیم.

شایان ذکر است این محفل با قرائت قرآن کریم توسط ام حسین الهلالی آغاز شد و با خواندن مدیحه‌هایی توسط یکی از بانوان شاعر به نام ام وسام پی گرفته شد.

اسلام بر حضور زن در صحنه و رویارویی با نبرد حق و باطل تأکید دارد

اسلام بر حضور زن در صحنه و رویارویی با نبرد حق و باطل تأکید دارد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha