شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: گر چه آمریکا نظریه سلطه بر جهان را دارد، اما واقعیت این است که در عصر موج نهضت ملت‌ها و آزادی آنها در سایه رهنمودهای اسلام قرار داریم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه این شهر که در حسینیه اعظم فاطمیه برگزار شد، گفت: سخنرانی سالانه بایدن در این هفته حول این محور بود که دستیابی به ثبات در خاورمیانه تلاشی برای مهار تهدید ایران است.

وی افزود: بر اساس گفته بایدن حمایت آمریکا از جنگ بر ضد یمن، حمایت بی پایان از داعش، تلاش برای سرنگونی و تغییر رؤسای جمهور منطقه، حمایت از اوکراین در جنگ آن با روسیه و پشتیبانی بی پایان از اسرائیل در جنگ بر ضد غزه، تلاش برای مهار تهدید ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با تأکید بر اینکه آمریکا نظریه سلطه بر جهان را دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که در عصر موج نهضت ملت‌ها و آغاز رهایی آنها در سایه رهنمودهای اسلام قرار داریم.

او ادامه داد: امروز در عراق نیز چارچوب هماهنگی به اتفاق آرا بر ضرورت اخراج نیروهای آمریکایی توافق کرده است اما آمریکا تعلل کرده و با مطرح کردن پروژه زمان‌بندی نمی‌خواهد بیرون برود.

امام جمعه نجف در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری خطبه رسول اکرم (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان گفت: ایشان بیست و پنج مطلب غیبی را در اختیار ما قرار داده‌اند که هفته گذشته مروری بر آنها داشتیم. در آن خطبه به پانزده مسئله تربیتی - اخلاقی نیز اشاره کرده‌اند که این هفته به آن می‌پردازیم؛ رسول اکرم (ص) موارد ذیل را در آن خطبه آورده‌اند:

۱- خداوند به شما توفیق روزه داری عنایت کند. ۲- خداوند به شما توفیق تلاوت قرآن عطا کند. ۳- گرسنگی و تشنگی روز قیامت را به یاد آورید. ۴- به فقرا و نیازمندان خود صدقه دهید. ۵- بزرگان خود را گرامی بدارید. ۶- به کوچک‌ترها ترحم کنید. ۷- با خویشاوندان خود پیوند برقرار کنید. ۸- زبان خود را نگهدارید. ۹- چشم خود را از آنچه دیدنش جایز نیست حفظ کنید. ۱۰- از آنچه گوش دادن به آن جایز نیست پرهیز کنید. ۱۱- نسبت به یتیمان دلسوز باشید. ۱۲- به درگاه خدا توبه کنید. ۱۳- دستان خود را به دعا به سوی خدا بلند کنید. ۱۴- خود را از آتش جهنم با استغفار رها کنید. ۱۵- بار گناهان خود را با سجده طولانی سبک کنید.

وی افزود: همه اینها بیانگر این است که ماه رمضان، موسمی تربیتی است و علمای اخلاق به این خاطر آن را آغاز سال تربیتی می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha