شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دارالفتوای مصر

حوزه/ شماره جدید ماهنامه «جسور» با موضوع ماه مبارک شعبان و شب نیمه شعبان، توسط دبیرخانه کل دارالافتاء مصر منتشر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شماره جدید ماهنامه «جسور» با موضوع ماه مبارک شعبان و شب نیمه شعبان، توسط دبیرخانه کل دارالافتاء مصر منتشر شد که به موضوعات متنوعی درباره فضایل این ماه و احکام آن و شب نیمه شعبان می پردازد.

در سرمقاله این شماره، مقاله مهمی از شوقی علام مفتی مصر و رئیس دبیرخانه کل هیئت های فتاوای جهان، با عنوان: «شب نیمه شعبان و تجدید ایمان» منتشر شد که در مقاله به چگونگی بهره مندی ما از رایحه های این ماه مبارک می پردازد و در مورد شب نیمه شعبان و تجدید ایمان و چگونگی دعوت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از مسلمانان برای شناخت ارزش این شب، صحبت می کند.

این شماره شامل گزارشی با عنوان «شب نیمه شعبان و توجه علما به آن» است که در آن تیم تحریریه چگونگی بزرگداشت این شب را توسط علما و چرایی اختلاف نظر علمای شام در مورد ماهیت بزرگداشت آن بررسی می کند.

در مورد بخش فهرست جهانی فتوا، تیم تحریریه گزارشی را با عنوان: "فتواهای مصر...حمایت مستمر از مسئله فلسطین در طول اعصار و حمایت دائمی از آن" مورد بحث قرار می دهد.

ابراهیم نجم، مشاور مفتی مصر در این شماره مقاله مهمی، تحت عنوان "نفحات شعبان و احیای شب شب نیمه شعبان" منتشر کرده است و در آن فضیلت این ماه مبارک و چگونگی جشن گرفتن شب نیمه شعبان توسط صالحان و ثواب فراوان عبادات و دعاها و تقرب به خداوند پروردگار جهانیان را بررسی می کند.

هانی ضوه، معاون مشاور رسانه ای مفتی مصر، مقاله مهمی با عنوان «تغییر قبله و فقه تغییرات» نوشت و در آن از ضرورت نگاه گسترده به مفهوم تغییر قبله صحبت می کند. توجه به «فقه تغییرات» شاخه ای از علم فقه است و به بررسی احکام شریعت اسلامی در تحولات اجتماعی، سیاسی و رویدادها و شرایط فنی، اقتصادی، فرهنگی و محیطی در جامعه می پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha