یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1140005
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
دلیجان

حوزه/ جشن میلاد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و نشست مهدوی با موضوع خانواده مهدوی در مدرسه علمیه فاطمه المعصومه دلیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن میلاد حضرت مهدی(عج) و برگزاری نشست با عنوان "خانواده مهدوی" با حضور حجت الاسلام افراخته، استاد مدرسه علمیه فاطمة المعصومه دلیجان و مولودی خوانی توسط خانم خراسانی امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام محمدصادق افراخته در این نشست با اشاره به خطبه قاصعه بیان کرد: خودتان را جای فرعون بگذارید اگر جای او بودید و موسی از شما می خواست به خدا ایمان بیاورید چه می کردید و یا اگر جای زلیخا بودید چه می کردید؟ یا اگر به جای شمر و عمر سعد بودید و در آن موقعیت قرار می گرفتید و ملک ری به شما پیشنهاد می شد چه تصمیمی می گرفتید؟

وی گفت: یکی از بهترین عبرت ها این است که خود را جای دیگران بگذاریم و بعد قضاوت کنیم و ببینیم اگر در موقعیت آنها بودیم ما هم همان گونه عمل می کردیم یا به گونه ای دیگر؟

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی می گوییم اللهم عجل لولیک الفرج، ببینیم ما کجای جریان ظهور قرار داریم؟ یعنی اگر درباره مهدویت کار کرده ایم یکبار خودمان را جای طرحمان بگذاریم تا خودمان را بسنجیم که با ظهور چکاره ایم؟ و ببینیم کاری کردیم که امام زمانمان روی ما حساب باز کرده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha