سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دکتر محمدباقر نائیجی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران گفت: ثبت نام دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات جوادی آملی و سبحانی تا ۱۰ اسفند ماه تمدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر نائیجی، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران و مرکز تخصصی تفسیر و فلسفه اسراء تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر، افزود: هم اکنون طلاب در دوره های عمومی یعنی در پایه های ۷ الی ۱۰ مشغول به تحصیل می باشند و در بخش مرکز تخصصی در گرایش تفسیر و فلسفه اسلامی نیز طلاب عزیز به فعالیت علمی اشتغال دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: یکی از اشکالاتی که در مدارس علمیه استان تهران وجود دارد، این است که دروس سطح چهار حوزه به صورت رسمی وجود ندارد و مراکز آموزشی باید مجوزهایی را اخذ کنند و گاهی اوقات گرفتن این مجوزها از شورای عالی و مرکز مدیریت روندی طولانی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که طلاب در شهر تهران دارند، تصمیم گرفتیم با همکاری دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، مجوز درس غیرحضوری و لیکن رسمی درس خارج حضرت آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله سبحانی را اخذ کنیم. بنا بر این با هماهنگی های صورت گرفته درس خارج فقه آیت الله جوادی آملی (مبحث قضا و شهادت) و درس خارج اصول آیت الله سبحانی (مبحث المبسوط) وزهای شنبه تا سه شنبه، ساعت ۸ الی ۱۰ صبح به صورت برخط برگزار خواهد شد و حضور طلاب در جلسات درس به صورت رسمی ثبت خواهد گردید.

حجت الاسلام نائیجی در پایان با بیان اینکه پیگیر برگزاری امتحانات دروس خارج در مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) هستیم، گفت: علاقمندان به شرکت در دروس درس خارج آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی در صورت قبولی کتبی و شفاهی پایه ۱۰ (پایان سطح ۳) مهلت دارند جهت ثبت نام و تکمیل فرم (اینجا) تا ۱۰ اسفند ماه اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ نفر از طلاب برای پیش ثبت نام اقدام کرده اند اما ۲۵۰ نفر از ایشان تایید شده و مابقی به جهت نواقص مدارک آموزشی امکان ثبت نام نداشتند و ثبت نام فعلا ادامه دارد و در دور جدید ثبت نام مدیران، کادر و اساتید مرکز مدیریت و مدارس علمیه تهران نیز می توانند در دروس درس خارج با داشتن شرایط لازم ثبت نام کنند.

فراخوان ثبت نام دروس خارج رسمی فقه و اصول

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرضیه پورکریمی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام دکترای فقه هستم از مهر 1402 در درس خارج فقه استاد جوادی آملی حفظه الله به صورت کامل شرکت کردم برای امتحان دروس کجا ثبت نام کنم؟ کد طلبگی ندارم