دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نجاتی زاده

حوزه/ مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی حوزه علمیه خوزستان از شروع به کار رسمی این رشته خبر داد.

حجت الاسلام احمد نجاتی زاده مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی مرکز تخصصی امیرالمؤمنین حوزه علمیه خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، بیان داشت: رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی برای اولین بار در استان خوزستان تحت عنوان «الدراسات الاسلامیه باللغة العربی» در مرکز تخصصی امیرالمومنین حوزه علمیه خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: حدود ۷٠ نفر از روحانیون و مبلغین استان خوزستان برای تحصیل در این رشته ثبت نام کرده اند که از میان آن ها ۳۰ نفر جهت تحصیل در دوره اختبار(آزمایشی) پذیرفته شده اند و قرار است بعد از گذراندن دوره اختبار از این تعداد ۲۰ نفر جهت تحصیل در رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی انتخاب شوند.

مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی بیان داشت: کلاس های درس این رشته و دوره های مقدماتی آن به نحوی طراحی شده اند که در جهان اسلام قابل استفاده باشند از این رو بنای ما در این رشته و دوره ها گفتگوی اسلامی و برقراری ارتباط با هفت کشور عربی اسلامی حاشیه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف و همچنین تقویت بنیهٔ علمی و فنی مبلغین و دانش آموختگان این رشته ما برای آن ها در کنار کلاس هاس علمی، کلاس های تجربی و فنی نیز طراحی کرده ایم که از میان آن ها می توان به دوره های صداسازی، تنغیم، مکالمه عربی، فن خواندن متون عربی محلی و شناخت لهجه های هفت اقلیم عربی اشاره کرد.

حجت الاسلام نجاتی زاده ابراز داشت: برای برگزاری این دوره ها از اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی استفاده شده است تا این دوره ها را به صورت تخصصی و فوق تخصصی برای دانش آموختگان رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی برگزار کنند.

مدیر رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی ابراز داشت: دوره های تجربی و فنی قرار است به شکل مستمر در طول ۵ ترم تحصیلی برگزار شوند و اولین دوره آن ها تحت عنوان دوره صوت و لحن یا تنغیم چهارشنبه و پنج شنبه گذشته مورخ دوم و سوم اسفند ماه ۱۴۰۲ در مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

وی افزود: استاد این دوره دکتر محمود مشهودی فوق لیسانس موسیقی و دکترای هنرهای آوایی از دانشگاه تهران بوده که صاحب مقالات بسیاری در این زمینه هستند. وی همچنین توانسته طور علوانی را در جهان و در یونسکو به نام اهواز ثبت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha