دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بودجه

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی خواستار بازنگری در ملاکها و شاخص های توزیع و تخصیص بودجه های فرهنگی کشور در همه عرصه ها بخصوص در عرصه بین الملل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت پیمان دبیر کل مجمع جهانی شیعه شناسی در نشست علمی ژئوپلیتیک شیعه به ناکافی بودن ارتباطات بین المللی اشاره کرد و گفت: شیعیان جهان آگاه هستند و توقع حمایت مادی و عمرانی و رفاهی از ایران ندارند اما گله مند هستند و منظور آنها از توقع حمایت بیشتر همان ارتباطات قوی و مستمر فرهنگی و تبلیغی و سیاسی است و انتظار دارند که در برابر تبعیض و ظلم فاحش دولت ها ام القرای شیعه حمایت مدنی و حقوقی موثر از آنها داشته باشد.

وی افزود: وزارت امور خارجه، نهادهای بین المللی، حوزه ها، دانشگاهها و موسسات موظف هستند که برای امور شیعیان جهان پرکارتر و کارآمدتر باشند و زمینه اعزام و حضور مبلغین و اساتید و کارشناسان بیشتری را فراهم کنند؛ این فعالیت ها امروز بسیار حداقلی انجام می شوند و در برابر فعالیت رقبا و دشمنان شیعه عملکرد مجموع ما در شرایط کنونی بسیار ناچیز شده است.

دبیر شورای دین پژوهان گفت: با قطع شدن بودجه های دولتی بسیاری از موسسات که به این بودجه ها وابسته شده بودند و روی پای خود نبودند چند سال است که کارایی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در این شرایط با اتکاء به عنایات امام زمان باید همه فرصت های کوچک و بزرگ را مغتنم بشماریم و راهکار هم افزایی و تعاون را برای فعالیت های مشترک در پیش بگیریم و از اسیر ماندن در ذیل نام و آرم و عنوان خلاصی یابیم و خروجی های خود و دستاوردهای خویش را بدون بخل در اختیار دیگر فعالان عرصه بین الملل قرار دهیم، متاسفانه در این عصر ارتباطات موسسات و نهادهای شیعی همدیگر را نمی شناسند و تعامل و همکاری باهم ندارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بسیاری از نقاط دنیا شیعیانی داریم که با دفتری کوچک و دست خالی با سرمایه اخلاص و توکل کار می کنند و ارتباطات شان و کارکردشان بیشتر از موسساتی است که صدها میلیارد بودجه و چند صدنفر پرسنل دارند، و این نشان می دهد که دیوان سالاری و عریض و طویل بودن نهادها و موسسات خودش آفت و مانع تحرک و پویایی و سبب ناکارآمدی است.

وی به معایب عدم شفافیت اشاره کرد و گفت: بسیاری از مراکز و موسسات جزیره ای عمل می کنند و عدم وجود نظارت و نبود مطالبه گر قانونی یا مردمی موجب شده است که هدر رفت منابع کشور در بخش دینی و فرهنگی بسیار تاسف بار شده است .

دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی درپایان خواستار بازنگری جدی در ملاکها و شاخص های توزیع و تخصیص بودجه های فرهنگی کشور در همه عرصه ها بخصوص در عرصه بین الملل شد و علاج ناکارآمدی ها را تغییر و اصلاح شاخص های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و افزایش نظارت و ارزیابی عملکردها دانست و درپایان شفاف سازی و میدان دادن به رسانه ها ی منتقد را لازمه بهبود و پیشرفت دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha