شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کشمیری گفت: دنیای ناامید از وعده‌های سازمان‌های جهانی باید منتظر منجی آخر الزمان باشد چرا که مدافع واقعی مردم کسی است که با ظهور خود جهان را که پر از بی عدالتی و ظلم گشته سرشار از عدل و داد می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج) به جهان اسلام تصریح کرد: مدافع واقعی مردم کسی است که با ظهور خود جهان را که پر از بی عدالتی و ظلم گشته سرشار از عدل و داد می‌کند.

وی افزود: اندیشه منجی و رهابخش، با وجود اختلاف در جزئیات آن، آرزوی مشترک بشریت است و ادیان، مذاهب و گرایش‌های مختلف در این باره ده‌ها کتاب تحت عنوان "حقیقت مهدوی" نوشته‌اند، از جمله برخی از جریان‌های غیر مذهبی که اعتقاد به وجود منجی برای رهایی این دنیا از ظلم و فساد دارند و ما توان پرداختن به نظرات آنها و جزئیات قطعی و حتمی این موضوع را نداریم و به این خاطر به ذکر یک نکته مهم در این مبحث بسنده می‌کنیم که وظیفه ما در عصر غیبت چیست؟

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به این سؤال گفت: احادیثی که از پیامبر (صلی الله علیه و آله) و دودمان ایشان نقل شده است به ما دستور می‌دهند که منتظر امام زمان (علیه السلام) باشیم و با تربیت روح و تزکیه آن به وسیله اطاعت از خدا، رسول او (ص) و ائمه اطهار (ع) برای ظهور آماده شویم تا به مرحله‌ای ارتقا پیدا کنیم که صلاحیت پیوستن به اصحاب ایشان را داشته باشیم؛ اصحابی که در روایات چنین توصیف شده‌اند که عقل و فهم آنها به یقینی رسیده است که غیبت برایشان همچون مقام مشاهده می‌شود.

او در ادامه به ذکر چند روایت پرداخته و اظهار داشت: امام سجاد (ع) فرمود: مردم زمان غیبت او و مؤمنان به امامت او و منتظران ظهور او بهترین مردمان همه زمان‌ها هستند زیرا خداوند متعال به آنها عقل، فهم و معرفتی داده است که غیبت امام برای آنها همانند مقام مشاهده است و خداوند مقام آنها را به منزله مجاهدان با شمشیر در پیشگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) قرار داه است.

وی افزود: ابو بصیر از امام محمد باقر (علیه السّلام) روایت نموده که پیغمبر اکرم (صلّی اللَّه علیه و آله) روزی در جمعی از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمایان. اصحاب عرض کردند: یا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نیستیم؟ فرمود: نه! شما اصحاب من می‌باشید، برادران من مردمی در آخر الزمان هستند که به من ایمان می‌آورند، با این که مرا ندیده‌اند. خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، پیش از آن که از صلب پدران و رحم مادرانشان بیرون بیایند، به من شناسانده است. ثابت ماندن یکی از آنها بر دین خود، از صاف کردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلمانی، دشوارتر است. و یا مانند کسی است که پاره‌ای از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگاه دارد. آنها چراغ‌های شب تار می‌باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تیره و تاری نجات می‌دهد.

این مبلغ بین المللی ادامه داد: حضرت امام صادق (علیه السلام) به نقل از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود : به زودی گروهی بعد از شما می‌آیند که یک نفر از ایشان اجر و ثواب پنجاه نفر از شما را دارد. اصحاب عرض کردند: یا رسول الله! ما در رکاب شما در جنگ بدر و احد و حنین بودیم و با دشمنان خدا و رسولش جنگیدیم و قرآن در میان ما نازل گردید، اما آن افراد پس از ما این همه از ما اجرشان بیشتر است که به پنجاه برابر ما می‌رسد؟! رسول خدا فرمود: اگر آن گرفتاری‌هایی که آنان تحمل می‌کنند بر شما تحمیل شود، بردباری و استقامت آنان را نخواهید داشت.

وی اضافه کرد: حماد بن عمر از امام صادق (ع) و ایشان از پدرانشان نقل می‌کنند که آنها از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل کرده‌اند که ایشان فرمود: والاترین مردم از نظر یقین، قومی هستند در آخرالزمان، که پیامبر (صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله) را درک نکرده‌اند و حجت خدا از آن‌ها مخفی شده، آن‌ها به مرکّب سیاه روی کاغذ سفید ایمان آورده‌اند.

او در ادامه با اشاره به اینکه امروز سراسر جهان در اثر جفا، ظلم، تجاوز به مقدسات و حمله به مستضعفان در رنج و سختی به سر می‌برد بدون آنکه بازدارنده‌ای از ظلم ظالمان جلوگیری کند یا اینکه حسابگری آنها را مؤاخذه کند، خاطرنشان کرد: دنیا از وعده‌های سازمان‌های بین‌المللی که تظاهر به دفاع از حقوق مظلومان می‌کنند ناامید شده است، در حالی که حقیقت این است که آنها از منافع و سیاست‌های خودشان دفاع می‌کنند، بنابراین ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در این زمینه به خداوند متعال مراجعه کرده و منتظر منجی آخر الزمان باشیم.

وی در پایان ابراز داشت: از خداوند می‌خواهیم ما را در زمره کسانی قرار دهد که پیامبر اکرم و خاندان پاک ایشان (صلوات الله علیهم) در روایات شریفه خود از آنها یاد کرده‌اند تا از یاوران، آماده کنندگان برپایی حکومت حضرت مهدی (عج) و حاملان پرچم او هنگامی که جهان را پر از نور می‌گرداند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله جعفری SE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام : من در سوئد زندگی می کنم آیا از طرف آیت الله سیستانی در سوئد کسی هست که وجوهات جمع آوری کند؟ اگر هست شماره تماس بدین لطفا واگر یه شمار تماس از اقای کشمیری لطف کنید ممنون میشم